جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 14 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

تداوم روند نزولی قیمت محصولات تخت فولادی در بازارهای امارات و عربستان+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از تداوم روند نزولی قیمت محصولات تخت فولادی در بازارهای امارات متحده عربی و عربستان صعودی به دنبال کاهش تقاضا حکایت دارد.

تداوم روند نزولی قیمت محصولات تخت فولادی در بازارهای امارات و عربستان+دلایل اتحادیه ها و انجمن های فولاد آینده بازار فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر روند نزولی قیمت محصولات تخت صادراتی به امارات متحده عربی و عربستان صعودی به دنبال کاهش تقاضا و حجم کافی ذخایر محصول ادامه یافت.

خریداران این دو کشور ترجیح دادند ثبت سفارشات خود را به تعویق بیندازند، زیرا می‌خواهند ببینند که آیا قیمت‌ها به کف خود رسیده‌اند و یا باز هم کاهش خواهند یافت.

علاوه بر این، فعالیت تجاری در کشورهای خاورمیانه پس از تعطیلات عید فطر 21 آوریل (یکم اردیبهشت ماه 1402) از سر گرفته شد.

امارات متحده عربی

شنیده شده است که در طول هفته، ژاپن کویل ورق گرم با شیوه معاملاتی cfr را در بازه قیمتی 630 تا 650 دلار به ازای هر تن به امارات متحده عربی پیشنهاد کرده است.

تایوان نیز این محصول را با قیمت 650 دلار به ازای هر تن پیشنهاد کرد و همچنین گزارش شد که یک خریدار قیمت 630 دلار را پیشنهاد کرد.

در طول هفته معاملات بزرگی گزارش نشد، البته یک تاجر در امارات پیش‌بینی کرد که در هفته آینده شاهد معاملاتی در بازار باشیم.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت کویل ورق گرم فولادی، واردات، cfr جبل علی، امارات متحده عربی در بازه 630- تا 650 دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این بازه قیمتی حاکی از افت 10 تا 70 دلاری نسبت به هفته قبل است. این محصول در این مدت در بازه قیمتی 640 تا 720 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در همین راستا، ورق گالوانیزه گرم با ضخامت یک میلی‌متر و روکش Z275 و شیوه معاملاتی cfr با قیمت 890 دلار به ازای هر تن به امارات متحده عربی پیشنهاد شد.

چین نیز این محصول را در بازه 820 تا 830 دلار به ازای هر تن cfr عرضه کرد. معاملاتی برای این محصول گزارش نشد.

ورق گالوانیزه گرم داخلی نیز با قیمت 900 دلار به ازای هر تن exw عرضه می‌شد.

طبق ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت ورق گالوانیزه گرم، واردات، cfr جبل علی، امارات متحده عربی در بازه 820 تا 890 دلار به ازای هر تن گزارش شد که در مقایسه با هفته پیش، 5 تا 40 دلار کاهش نشان می‌دهد. این محصول در این مدت در بازه 860 تا 895 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

براساس گزارشات، هند کویل ورق سرد با شیوه معاملاتی را با قیمت 700 دلار به ازای هر تن پیشنهاد کرد. قیمت‌های جدیدی از کشور هند شنیده نشد اما فعالان بازار باور دارند که بازه قیمتی متعارف، 690 تا 700 دلار به ازای هر تن cfr  است.

بنا بر ارزیابی‌های هفتگی این نشریه، قیمت کویل ورق سرد فولادی، واردات، cfr جبل علی، امارات متحده عربی در روز سه‌شنبه، 690 تا 700 دلار به ازای هر تن شنیده شد که نسبت به هفته گذشته، کاهش 20 تا 65 دلاری را نشان می‌دهد. بازه قیمتی این محصول در هفته قبل، 710 تا 765 دلار به ازای هر تن گزارش شده بود.

عربستان صعودی

قیمت کویل ورق گرم با ضخامت 1.2 میلی‌متر، صادراتی به عربستان صعودی شنیده نشد و بازار هنوز راکد است. در این راستا، فعالان بازار، بازه قیمتی متعارف این محصول را بین 690 تا 700 دلار به ازای هر تن cfr دانستند.

براساس ارزیابی‌های هفتگی، قیمت کویل ورق گرم فولادی، واردات، cfr عربستان صعودی در بازه 690 تا 700 دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی حاکی از افت 30 دلاری در مقایسه با هفته قبل است. این محصول در هفته گذشته بین 720 تا 730 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors