جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 13 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن ‌چهارشنبه 13 اردیبهشت؛ دلار کمی آرام شد/ فرصت معدنی و فولادی ایران در سوریه

تازه ترین گزارش‌ها از بازار داخلی فولاد از افزایش قیمت حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن ‌چهارشنبه 13 اردیبهشت؛ دلار کمی آرام شد/ فرصت معدنی و فولادی ایران در سوریه اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران قیمت آهن قراضه

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز قیمت دلار در بازار با نرخ 53 هزار تومان عرض شد که نسبت به روز گذشته کاهش حدود هزار تومانی را نشان می‌دهد. این موضوع بر بازار داخلی نیز تاثیر داشته و فولاد نیز مشمول تغییرات قیمتی شد. به نظر می‌رسد تغییر نرخ دلار در بازار جهانی به دلیل سیاست های پولی آمریکا است که این موضوع منجر به ورشکست شدن یک بانک در آمریکا شد. از سوی دیگر تمایل کشورها برای تجارت بدون دلار افزایش یافته و آمریکا به دنبال نگه داشتن دلار به عنوان ارز مرجع است. به نظر می‌رسد یه دهه سخت پیش روی کشورها است به این دلیل که تغییر ارزش ارزهای ملی باعث ایجاد تورم خصوصا در جهان خواهد شد که نتیجه آن در اقتصاد همه کشورها تاثیر می‌گذارد.

در بازار جهانی نیز اسلب و بیلت نوسان را تجربه کردند به طوریکه اسلب منطقه CIS بیش از 22 دلار کاهش داشت و با نرخ 560 دلار معامله شد. این در حالی است که بیلت این منطقه بدون تغییر ماند و 544 دلار در هر تن قیمت خورد. اسلب و بیلت صادراتی ایران هم با قیمت 500 دلار فروخته شد که نسبت به روز گذشته بدون تغییر مانده است.

به نظر می‌رسد کاهش مواد اولیه فولاد در قیمت تمام شده خیلی زود اثر گذاشته است. اکنون نرخ قراضه وارداتی ترکیه همچنان روند نزولی را طی می‌کند حادود 300 دلار قیمت دارد. این قیمت شرایط را برای کاهش بیشتر نرخ نهایی فولاد هموار خواهد کرد. برخی کارشناسان بر این باورند قیمت قراضه در مسیر آرامش قرار دارد اما اگر تقاضا تقویت نشود قیمت فولاد روند نزولی را بیش از این طی خواهد کرد.

به نظر می‌رسد وضعیت معادن در جهان در حال تغییر است و سفر رییس جمهور ایران به سوریه نیز این موضوع را تقویت می‌کند. از آنجایی که ایران ظرفیت بالای صادراتی در بخش معادن خصوصا فولاد دارد  سفر مقامات بلند پایه ایران به سرزمین سوری‌ها می‌تواند نقطه قوتی برای صنایع و معادن ایران باشد.

 

 

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز چهارشنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها افزایشی بوده است و در شش شرکت از ۵۰۰ تا ۱۱۰۰ تومان افزایش قیمت مشاهده میشود .

نرخ محصولات نبشی و ناودانی در اکثر شرکت ها نوسان قیمت مشاهده شده است و در دو شرکت ۳۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان افزایش قیمت مشاهده شده است و در دو شرکت از ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش قیمت داشته اند.

در شرکت‌ ظفر بناب قیمت محصولات خود را با ۶۰۰ تومان افزایش اعلام کرد، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از ۱۰۰ تا ۳۵۰ تومان افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

در همین حال،در بخش پروفیل در اکثر بخش ها شاهد افزایش قیمت بودیم و در چهار شرکت از ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ افزایش قیمت مشاهده شده است .

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors