جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار آهن و فولاد 12 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
یک کارشناس مسکن در گفتگو با فولادبان عنوان کرد:

مسکن از ریل ثبات قیمتی خارج شده است/ افزایش قیمت مصالح ساختمانی چه عواقبی دارد؟

یک کارشناس مسکن گفت:هم اکنون بازار مسکن دچار چالش‌های بزرگی شده؛ به گونه‌ای که می‌توان گفت از ریل ثبات قیمتی خارج شده است.

مسکن از ریل ثبات قیمتی خارج شده است/ افزایش قیمت مصالح ساختمانی چه عواقبی دارد؟ اخبار بازار آهن و فولاد پیش بینی قیمت میلگرد در هفته آینده, قیمت شمش فولاد

احسان دربندی در گفتگو با فولادبان درباره برنامه تزریق ۳۲۰ تا ۳۴۰ همت از تسهیلات بانکی به بخش مسکن در سال جاری اظهارداشت: در حال حاضر بخش مسکن به دلیل شرایط اقتصادی خرد و کلان کشور با چالش‌های متفاوت و بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند. در واقع، وضعیت بازار مسکن مبهم و غیرقابل پیش بینی است به گونه‌ای که شماری از مردم خرید یا فروش خود را به آینده موکول کرده‌اند.

وی گفت: در سال‌های اخیر مشکلات موجود در اقتصاد کشور از جمله رکود اقتصادی، تورم بالا، افزایش بیکاری، کمبود منابع مالی و امثال آن باعث شده تا امکان خرید مسکن برای بسیاری از خانواده‌ها غیرممکن شود.

این کارشناس مسکن  تصریح کرد: به بعبارذت دیگر، هم اکنون بازار دچار چالش‌های بزرگی شده به گونه‌ای که می‌توان گفت از ریل ثبات قیمتی خارج شده است.

دربندی تصریح کرد: در این راستا، باید هرچه سریعتر با اقدامات مناسب جلوی افزایش قیمت مصالح ساختمانی به ویژه فولاد و میلگرد را گرفت، چرا که هر افزایش قیمتی در این بازار بر قیمت تمام شده ساخت مسکن تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد و این خود یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت در این بازار محسوب می‌شود.

وی در پایان اظهارداشت: عواملی از جمله بالا بودن قیمت مواد اولیه مانند شمش، نبود خریدار، کاهش صادرات و عدم تخصیص مناسب اعتبارات عمرانی باعث ایجاد رکود شدید در صنعت مسکن و فولاد شده است. در واقع، بحث افزایش فروش محصولات بستگی به تقاضا برای خرید آهن دارد به گونه‌ای که اگر بخش مسکن رونقی نداشته باشد، قطعا بازار فروش آهن از آن متاثر شده و در نتیجه فروش کمتر خواهد شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors