جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه مجلس به فولادبان عنوان کرد:

تشکیل وزارت بازرگانی ضرورت دارد/ موافقت ضمنی دولت و مجلس با تشکیل وزارتخانه جدید

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تشکیل وزارت بازرگانی اتفاق مثبتی است و در راستای کاهش بار وزارتخانه های جهادکشاورزی و صمت ضرورت خواهد شد.

تشکیل وزارت بازرگانی ضرورت دارد/ موافقت ضمنی دولت و مجلس با تشکیل وزارتخانه جدید اخبار

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفتگویی اختصاصی با فولادبان با اشاره به لازم بودن تشکیل وزارت بازرگانی اظهارداشت: در این چند سال با توجه به گستردگی و دایره وسیع فعالیت وزارت صنعت، معدن و تجارت به تجریه ثابت شده است که اگر بازرگانی تفکیک شود و همچون گذشته باشد، وضعیت بهتری را در صادرات و واردات شاهد خواهیم بود.

وی گفت: لایحه تشکیل سازمان بازرگانی منتفی شده و هم اکنون لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی در دستور کار است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فوریت تشکیل سازمان بازرگانی در مجلس رأی نیاورد اما امروز موضوع وزارت بازرگانی مطرح است و مجلس نیز به تشکیل مجدد این وزارتخانه مهم رأی خواهد داد، ضمن اینکه دولت نیز موافق تشکیل وزارت بازرگانی است.

تاج الدینی با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی پیش از این هم رأی آورده بود، تصریح کرد: آن زمان شورای نگهبان به دلیل مغایرت با اصل ۷۵ و داشتن بار مالی آن را رد کرد اما در این نوبت دولت نامه زده که با تشکیل وزارت بازرگانی موافق است و مجلس می‌تواند نسبت به ایجاد وزارت بازرگانی اقدام کند.

وی با تأکید بر اینکه تشکیل وزارتخانه بازرگانی در اولویت دولت است، متذکر شد: ایرادهای شورای نگهبان به لایحه ایجاد وزارت بازرگانی جزئی و قابل رفع است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان اظهارداشت: در صورت تشکیل وزارت بازرگانی، تنظیم بازار به این وزارتخانه سپرده خواهد شد.

به گزارش فولادبان، در روزهای اخیر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در نامه ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است. این لایحه با پیشنهاد مشترک وزارت صمت و سازمان اداری و استخدامی کشور در هیات دولت تصویب شده است.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors