جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 11 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن ‌دوشنبه 11 اردیبهشت؛ دست پر ایران در عرضه فولاد/ نرخ دلار در شیب سرعت

تازه ترین گزارش‌ها از بازار داخلی فولاد از دست پر ایران در عرضه فولاد و نرخ دلار در شیب سرعت حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن ‌دوشنبه 11 اردیبهشت؛ دست پر ایران در عرضه فولاد/ نرخ دلار در شیب سرعت اتحادیه ها و انجمن های فولاد قیمت جهانی آهن اسفنجی, قیمت شمش فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با قیمت بالای 55 هزار تومان در بازار به فروش رسید که نسبت به روز گذشته باز هم رشد را نشان می‌دهد که این موضوع اثر مستقیم بر بازارهای دیگر همچون فولاد گذاشته است.

در همین حال، به نظر می‌رسد فولادسازان بیش از آنکه اکنون به فکر صادرات باشند به دنبال بازار داخلی هستند اما نهضت ملی مسکن هنوز وارد فاز اجرایی نشده است. تصمیمات دولت حکایت از آن دارد که با منازل مسکونی موجود، قیمت مسکن اداره شود. از طریق مالیات بر خانه‌های خالی و مواردی از این قبیل.

از سوی دیگر، فولادسازان و برخی پیمانکاران آمادگی کامل برای اجرای پروژه های عمرانی دارند. این موضوع از خرید‌های عمده‌ای که انجام می‌شود، نیز قابل رهگیری است. امروز در معاملات بورس کالا برای ۲۰۱ هزار و ۸۹۰ تن شمش بلوم، ۳۳۹ هزار و ۳۲۰ تن تقاضا وجود داشت. علاوه بر این، ۷۵۰ تن تقاضا از سوی مشتریان برای ورق سرد B ثبت شد و در پایان ۳۰ هزار تن آهن اسفنجی بریکت به تابلوی معاملات راه یافت و ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن تقاضا برای آن وجود داشت.

این در حالی است که در بازارهای جهانی نیز تقاضا همچنان قوت گرفته اما عرضه کنندگان نیز برنامه خود را تقویت کردند. برهمین اساس، هر تن اسلب صادراتی بدون تغییر، با قیمت ۵۰۰ دلار در هر تن و بیلت صادراتی ایران نیز با همین روند، با نرخ میانگین ۵۰۰ دلار مبادله شد. علاوه بر این، بیلت صادراتی منطقه CIS با ۷ دلار کاهش، با نرخ ۵۴۴ دلار به ازای هر تن مبادله شد در حالی که اسلب صادراتی این منطقه نیز تغییری نداشت و به قیمت ۵۸۲ دلار و ۵۰ سنت در هر تن به فروش رسید.

همچنین در ترکیه فعالیت واردات به علت انتخابات 14ماه می کاهش یافته است. به گفته یک تاجر فعال در بازار، فعالیت در ترکیه تا پایان انتخابات خاموش است. این تاجر در این باره افزود: قیمت صادرات اخیر بیلت ایران به ترکیه بین 530 تا 540 دلار به ازای هر تن دی ای پی و سی پی تی بدون هیچ تغییری شنیده شد.

با این وجود، کارخانه های ایرانی همچنان در بازارهای صادراتی فعال بودند به طوری که حداقل 3 مناقضه جدید برای بیلت ایرانی شنیده شد. در این راستا، کارخانه ها به دنبال قیمت کمتر از 500 دلار به ازای هر تن فوب بودند درحالی که پیشنهاد های موجود در محدوده 470 تا 496 دلار به ازای هر تن فوب بنادر ایران متغیر بود. در این راستا،ريال چند منبع گزارش دادند کارخانه های ایرانی قیمت 495 تا 496 دلار به ازای هر تن فوب را رد کرند. البته شاخص قیمت بیلت صادراتی ایرانی در روز چهارشنبه 500 دلار به ازای هر تن فوب بنادر ایران بود. این شاخص در مقایسه با 19 اوریل در بازه قیمتی 514 تا518 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز دوشنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها ثبات بوده است و در دو شرکت از 100 تا 500 تومان افزایش قیمت مشاهده میشود .

نرخ محصولات نبشی و ناودانی در اکثر شرکت ها ثابت مشاهده شده است و در یک شرکت 100 تومان افزایش قیمت مشاهده شده است.

در شرکت‌ ظفر بناب قیمت محصولات خود را با 100 تومان افزایش اعلام کرد، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از 50 تا 300 تومان افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

در همین حال،در بخش پروفیل در همه بخش ها شاهد ثبات قیمت بودیم .

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors