جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 07 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

سقوط قیمت قراضه صادراتی آمریکا به ترکیه/ کارخانه‌های ترک به بازار بازگشتند

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از سقوط قیمت قراضه صادراتی آمریکا به ترکیه حکایت دارد.

سقوط قیمت قراضه صادراتی آمریکا به ترکیه/ کارخانه‌های ترک به بازار بازگشتند اتحادیه ها و انجمن های فولاد آینده بازار فولاد, پیش بینی قیمت میلگرد در هفته آینده

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر درحالی کارخانه‌های ترکیه به بازار صادراتی آمریکا بازگشتند که این بازار در روندی نزولی به سر می‌برد.

در این راستا، صادرکننده‌ای در ساحل شرقی آمریکا یک محموله شامل حجم نامشخصی از قراضه ذوب سنگین No1 و No2 را با قیمت 415 دلار به ازای هر تن cfr به کارخانه‌ای در ازمیر فروخت.

پیش از این نیز صادرکننده دیگری دو محموله شامل این محصول با شیوه معاملاتی cfr به ترکیه فروخت. یک محموله به همان کارخانه در ازمیر با قیمت 416 و محموله دوم را به خریدار دیگری در ترکیه با قیمت 417 دلار به ازای هر تن فروخت.

همچنین در هفته گذشته سه محموله شامل قراضه HMS 1,2 (80:20) با شیوه معاملاتی cfr و قیمت‌های 426، 428.5 و 430 دلار به ازای هر تن نیز به فروش رسیدند.

در مجموع از شروع ماه آوریل تاکنون، صادرکنندگان آمریکایی حداقل 8 محموله قراضه دریایی فروختند. برهمین اساس، آمار خرید محموله‌های آمریکایی توسط ترکیه در سطوح قیمتی پایین‌تر افزایش یافته است. ما شاهد کاهش 22 دلاری قیمت هر تن قراضه HMS 1,2 (80:20) با شیوه معاملاتی cfr نسبت به اولین معامله میان ترکیه و آمریکا در ما آوریل هستیم – زمانی که این محصول با قیمت 437 دلار به ازای هر تن cfr به ترکیه فروخته شد.

در این معامله، قراضه خردشده با قیمت 460 دلار به ازای هر تن cfr معامله شد درحالی که قیمت قراضه خرد شده 20 دلار کمتر از قیمت HMS است؛ این بدین معنی است که قیمت قراضه خردشده در معاملات اخیر با افت 25 دلاری به قیمت 435 دلار به ازای هر تن رسیده است.

قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه در روندی نزولی قرار دارد که همین موضوع دلیلی شده است تا کارخانه‌ها علاقه‌مند به قیمت پایین‌تر محصولات وارداتی شوند، این درحالی است که پیش‌بینی‌ها حاکی از تیرگی بازار داخلی آمریکا در ماه می است. منابع مختلف برآورد کرده‌اند که تا ماه آینده، قیمت قراضه HMS، 20 تا 30 دلار و قراضه خردشده، 40 تا 60 دلار به ازای هر تن کاهش یابد.

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت میلگرد، صادرات، فوب بندر اصلی ترکیه در بازه 670 تا 690 دلار به ازای هر تن محاسبه شده که این بازه قیمتی حاکی از افت 3.55 درصدی نسبت به ماه قبل است. این محصول در این مدت بین 700 تا 710 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors