گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

دو قیمت مجزا برای قیمت اسلب صادراتی دریای سیاه روسیه+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از دوگانگی قیمت اسلب صادراتی دریای سیاه روسیه در بازار حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت اسلب صادراتی دریای سیاه روسیه در یک هفته اخیر دوگانه گزارش شد به طوری که معاملات اخیر نشان می‌دهد محصول با قیمت کمتر به ترکیه و با قیمت بیشتر به ایتالیا فروخته شد.

در این راستا، کارخانه‌ای روسی محکوم به تحریم، یک محموله اسلب با قیمت 570 دلار به ازای هر تن cfr (معادل 540 تا 545 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) به ترکیه عرضه کرد، این درحالی است که خریداران ترکیه در هفته گذشته، حاضر به پرداخت 600 دلار به ازای هر تن cfr ( 570-575 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) برای این محصول بودند.

در همین حال، روند نزولی بازار جهانی محصولات تخت و همچنین شرایط بازار چین از دلایل اصلی کاهش قیمت اسلب صادراتی روسیه به شمار می‌رود. برهمین اساس، افت قیمت قراضه وارداتی ترکیه نیز دلیلی برای روند منفی بازار بود.

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا آمریکا، cfr ترکیه 416.40 دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این نرخ حاکی از افت نسبت به هفته قبل است. این محصول قبلا با قیمت 434.21 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در زمان انتشار نشریه متال بولتن، تولیدکننده اسلب روسی دیگری که تحریم نیست، از قیمت‌های پیشنهادی خود به ترکیه خبر نداد اما برخی منابع اظهارداشتند که قیمت پیشنهادی این تولیدکننده بین 570 تا 580 دلار به ازای هر تن cfr (454 تا 550 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه ) بود.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت اسلب فولادی، صادرات، فوب دریای سیاه، CIS در بازه 540 تا 625 دلار به ازای هر تن محاسبه شد، این درحالی است که قیمت قبل این محصول، 570 تا 600 دلار به ازای هر تن گزارش شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *