جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 04 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

سقوط قیمت مواد اولیه، قیمت میلگرد در بازار داخلی چین را نزولی کرد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از کاهش قیمت میلگرد در بازار داخلی چین به دنبال سقوط قیمت مواد اولیه حکایت دارد.

سقوط قیمت مواد اولیه، قیمت میلگرد در بازار داخلی چین را نزولی کرد اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران آینده بازار فولاد, آینده قیمت سنگ آهن, پیش بینی قیمت میلگرد در هفته آینده

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، به دنبال کاهش قیمت مواد اولیه زنجیره فولاد نظیر سنگ آهن و قراضه فولادی، روند نزولی قیمت میلگرد در بازار داخلی چین تداوم یافت.

بازار داخلی

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت میلگرد، بازار داخلی، exw شرق چین (شانگ‌های) بین 3 هزار و 800  تا 3 هزار و 820 یوآن (552 تا 555 دلار) به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی حاکی از کاهش 50 تا 60 یوآنی نسبت به روز قبل است. این محصول در روز قبل در بازه بین 3 هزار و 860 تا 3 هزار و 870 یوآن به ازای هر تن معامله می‌شد.

در همین حال، قیمت‌ها برای این محصول در مقایسه با هفته گذشته، 110 یوآن ریزش یافتند. براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت میلگرد، بازار داخلی، exw شمال چین (پکن) بین 3 هزار و 850 تا 3 هزار و 880 یوآن به ازای هر تن محاسبه شد که این بازه قیمتی نسبت به هفته قبل، 70 یوآن کاهش نشان می‌دهد. این محصول در این مدت بین 3هزار و 920 تا 3هزار و 950 یوآن به ازای هر تن معامله می‌شد.

به گفته برخی منابع بازار، کارخانه‌های فولادی به دلیل حاشیه سود پایین و یا حتی خسارات متحمل شده و پیش‌بینی روند نزولی آمار تقاضا در ماه می، تولیدات خود را متوقف کردند.

براساس آمار یک روزنامه محلی، در یک هفته اخیر میزان تولید میلگرد 2.94 میلیون تن گزارش شد که این میزان در مقایسه با هفته قبل، نشان‌دهنده افت 73 هزار و 800 تنی است. در این راستا، افت نرخ تولید، کاهش قیمت مواد اولیه را در پی داشت.

همچنین معاملات فیوچرز ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان با قیمت 730.5 یوآن به ازای هر تن انجام شدند که این نرخ حاکی از کاهش 4.07 درصدی (31 یوآن به ازای هر تن) نسبت به روز قبل است.

به گفته برخی منابع بازار، پس از آن اما قیمت فیوچرز سقوط کرد  که این امر باعث کاهش علاقه خریداران در بازار اسپات شد و همچنین باعث توقف روند نزولی قیمت شد.

براساس ارزیابی‌ها، قیمت قراضه فولادی ذوب سنگین، بازار داخلی، تحویل به کارخانه چین بین 2هزار و 980 تا 3 هزار و 80 یوآن به ازای هر تن گزارش شد که این بازه قیمتی نیز نسبت به هفته قبل، 20 تا 50 یوآن کاهش نشان می‌دهد. قیمت این محصول در هفته قبل بین 3 هزار تا 3 هزار و 130 یوآن به ازای هر تن محاسبه شده بود.

زمزمه بازار

با این حال، یک تحلیل‌گر بازار تحلیل کرد: روند نزولی قیمت میلگرد ممکن است در هفته آینده متوقف شود. خریداران به طور معمول پیش از روز کارگر – 29 آوریل تا 3 می (9 تا 13 اردیبهشت ماه 1402) – و با پیش‌بینی رشد قیمت‌ها پس از تعطیلات، ذخایر خود را دوباره شارژ می‌کنند. همین فرآیند پر کردن ذخایر، دلیلی برای رشد قیمت میلگرد خواهد بود.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، بازار داخلی، exw تانگ‌شان، شمال چین 3 هزار و 710 یوآن به ازای هر تن بود که این نرخ حاکی از افت 30 یوآنی قیمت به ازای هر تن در مقایسه با روز قبل است.

بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های

در همین حال، معاملات فیوچرز ماه اکتبر با قیمت 3 هزار و 810 یوآن به ازای هر تن انجام شدند که این قیمت در مقایسه با روز قبل، 104 یوآن کاهش نشان می‌دهد. قیمت توافقی معاملات این بورس قبلا 3 هزار و 914 یوآن به ازای هر تن گزارش شده بود.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors