جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار آهن و فولاد 03 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
واکنش فعالان به تعیین قیمت پایه ارز نیمایی در بورس کالا:

یک کارشناس: ارز نیمایی و مصوبات دستوری در بازار رانت ایجاد می‌کنند

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: : با کاهش فاصله نرخ ارز آزاد و نیمایی و تک نرخی شدن ارز در اقتصاد کشور شاهد حذف رانت، مشخص شدن تکلیف صنایع در آینده، ایجاد شفافیت در بازار و پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد برای فعالان اقتصادی خواهیم بود.

یک کارشناس: ارز نیمایی و مصوبات دستوری در بازار رانت ایجاد می‌کنند اخبار بازار آهن و فولاد آینده بازار فولاد, نرخ ارز نیمایی

امیر علی علم در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه افزایش فاصله بین نرخ نیما و دلار در بازار آزاد تاثیر منفی بر سود شرکت‌ها دارد، گفت: چنانچه دولت عزم راسخ برای کاهش شکاف میان نرخ دلار نیمایی و دلار در بازار آزاد داشته باشد، بر میزان سود شرکت‌ها افزوده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید اقداماتی برای کاهش فاصله ارز نیمایی و بازار آزاد انجام شود، افزود: با کاهش فاصله نرخ ارز آزاد و نیمایی و تک نرخی شدن ارز در اقتصاد کشور شاهد حذف رانت، مشخص شدن تکلیف صنایع در آینده، ایجاد شفافیت در بازار و پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد برای فعالان اقتصادی خواهیم بود.

این فعال بازار فولاد در ادامه درباره تعیین قیمت پایه براساس ارز نیمایی تصریح کرد: قیمت‌گذاری محصولات و کالاهای فولادی نباید تعزیراتی و دستوری باشد.

علم افزود: براساس آمارهای رسمی، رشد اقتصادی کشور در ۱۰ سال اخیر کمتر از ۲.۵ درصد بود اما رشد نقدینگی ۲۵ درصد بوده‌ است، لذا طرح دستوری تعیین قیمت پایه از طریق ارز نیمایی قطعا باعث افزایش فساد و رانت در داخل و قاچاق کالا درعرصه جهانی را در پی دارد.

وی در پایان اظهارداشت: اجرای این مصوبه باعث خروج مواد اولیه از چرخه و مدار درست تولید خود می‌شود و سپس محلی برای سود و رانت واسطه‌ها، دلالان و صاحبان نفوذ خواهد شد. ضمن اینکه باید توجه داشت در این شرایط دولت نیز به تنهایی نمی‌تواند رشد نقدینگی را در بازار مهار کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors