جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 فروردین 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان پاسخ داد:

چرا ساخت نهضت ملی مسکن به کندی پیش می‌رود؟

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به این‌که قیمت ساخت نهضت ملی مسکن واقعی نیست، گفت: قیمت کنونی ساخت برای سازندگان صرفه اقتصادی ندارد.

چرا ساخت نهضت ملی مسکن به کندی پیش می‌رود؟ اخبار

به گزارش فولادبان، سیدمحمد مرتضوی اظهارداشت: در بحث نهضت ملی مسکن قیمت ساخت هر متر مربع 4.5 میلیون تومان است، دولت قیمت را ثابت نگه داشته است و تا امروز هم خبری در رابطه با افزایش این قیمت نشنیده‌ایم.

وی گفت: آیا سازنده‌ای زیر بار این قیمت رفته است؟ سازندگان مسکن با این قیمت قرارداد امضا نمی‌کنند. در شهرهای جدید قراردادهایی را پیشنهاد می‌دهد و همکاران ما می‌گویند می‌خواهیم برویم قرارداد امضا کنیم که فعلاًً با این قیمت به جایی نرسیده است.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به اظهارات مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران در خصوص هزینه 7 میلیون تومانی ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن، افزود:‌ دولت باید در شهرهای جدید اعلام کند که می‌خواهیم مسکن را متری مثلا 7 میلیون تومان بسازیم،‌ سازنده‌ها، انبوه‌سازان، توسعه‌گران و علاقه‌مندان بیایند با این قیمت قرارداد امضا کنیم.

مرتضوی اضافه کرد: قیمت 4.5 میلیون تومان بر اساس شاخص‌های سه‌ ماهه سوم سال 1400 محاسبه شده است. شاید یک سری قراردادهایی بر مبنای سه ماهه سوم 1401 امضا شده باشد که قطعاً روی 4.5 میلیون تومان تاثیرگذار بوده و قیمت ساخت افزایش یافته است.

وی با اشاره به این‌که با محاسبه شاخص تعدیل قیمت ساخت به حدود 5.6 میلیون تومان افزایش می‌یابد، تصریح کرد: این قیمت برای سازندگاه صرفه ندارد. وقتی کارخانه فولاد قیمت را 2 برابر می‌کند هیچگاه نمی‌توان از سازنده مسکن انتظار داشت قیمت را ثابت نگه دارد چون فولاد خریداری می‌کند. سازنده این افزایش قیمت را در محاسباتش اعمال می‌کند و امروز یا فردا خودش را به روز خواهد کرد. در صورت تعدیل واقعی قیمت‌ها، ساخت و ساز پروژه‌های نهضت ملی مسکن سرعت می‌گیرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors