Please use a valid API Key تحلیل روزانه بازار آهن سه شنبه 29 فروردین؛ حرکت سینوسی تقاضای فولاد در بورس کالا/ ثبات دلار منجر به ثبات بازارها شد - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تحلیل روزانه بازار آهن سه شنبه 29 فروردین؛ حرکت سینوسی تقاضای فولاد در بورس کالا/ ثبات دلار منجر به ثبات بازارها شد

تازه ترین گزارش‌ها از بازار داخلی فولاد از حرکت سینوسی تقاضای فولاد در بورس کالا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با نرخ 50 هزار تومان در بازار معامله شد و نسبت به دیروز تغییر چندانی نداشت. ثبات در بخش ارز بازارهای دیگر را هم نیز در همین مسیر قرار داد.

البته این ثبات در بازار جهانی نیز اتفاق افتاد که در این بخش به نظر می‌رسد افزایش عرضه مانع رشد قیمت می‌شود. اکنون هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، با قیمت 535 دلار و هر تن بیلت صادراتی ایران تغییری نداشت و با نرخ میانگین 551 دلار و 50 سنت مبادله شد. بیلت صادراتی منطقه CIS بدون تغییر، با نرخ 560 دلار به ازای هر تن مبادله شد در حالی که اسلب صادراتی این منطقه با کاهش 32 دلار و 50 سنتی، به قیمت 587 دلار , 50 سنت در هر تن به فروش رسید.

در همین حال، تقاضا در بازار جهانی با ابهام زیادی روبه‌رو است که آمار و ارقام بورس کالای ایران نیز نشان می‌دهد تقاضا در این بخش هم مبهم است و خریداران در یک بلاتکلیفی قرار دارند. در یک سو برای ۷۳ هزار تن شمش بلوم، ۱۲۸ ‌هزار و ۱۲۰ تن تقاضا وجود داشت و از سوی دیگر در بخش  ورق رنگی که یک‌هزار و ۷۰۰ تن از حجم آن به تابلوی معاملات راه پیدا کرد، به میزان ۹۰۰ تن تقاضا برای این محصول به ثبت رسید.

همچنین  ۳۵۰ تن تقاضا از سوی مشتریان برای ورق قلع اندود ثبت شد که یک‌هزار و ۶۵۰ تن از حجم عرضه این محصول کمتر بود.  ۸ هزار و ۵۰ تن ورق گالوانیزه G به تابلوی معاملات راه یافت و ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن تقاضا برای آن وجود داشت. علاوه بر این براساس جدیدترین ابلاغیه بورس کالا، از فردا ۳۰ فروردین ماه درصد پیش پرداخت سفارش خرید میلگرد و تیرآهن به ۱۰ درصد کاهش می‌یابد. درصد پیش پرداخت این دو محصول از ۱۶ فروردین ماه جاری از ۱۰ به ۳۰ درصد افزایش یافته بود. این اقدام با هدف مدیریت تقاضا و تلاش برای کاهش قیمت‌ها در بازار این دو محصول صورت می‌گیرد.

در عین حال، به نظر می‌رسد تقاضا در روزهای آینده روند رو به رشدی را پیش بگیرد؛ به این دلیل که سیاست دولت در بخش تقاضا تغییرات زیادی خواهد داشت و در جلسه ای هم که امروز به ریاست معاون اول رئیس جمهور و وزرای راه و شهرسازی و اقتصاد، روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه برگزار شده، موضوع تسهیلات و همچنین ساخت مسکن مطرح گردیده است که این موضوع به تقاضای فولاد منجر می‌شود.

اخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز سه شنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها ثابت بوده و چهار شرکت از200 تومان تا 2500تومان افزایش قیمت داشتن.

نرخ محصولات نبشی تنها دریک شرکت افزایش 1400 تومانی شده است.

علاوه بر این، در شرکت‌ ظفر بناب قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کرد، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای قیمت ها از و 50 تا 270 هزار تومان افزایش مشاهده می‌شود.

در همین حال، در بخش پروفیل در اکثر بخش ها شاهد افزایش قیمت بودیم و در دو شرکت از 400 تا 900 تومان افزایش پیدا کرد همچنین در این بخش یک محصول کاهش 100 تومانی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors