مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت به فولادبان اعلام کرد:

آخرین مصوبات تنظیم بازار؛ عرضه ۱۰۰ درصدی محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا/ صدور گواهی صادرات در رینگ صارداتی توسط سامانه جامع تجارت

مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت می گوید: عرضه محصولات در بورس کالا با قیمت پایه ارز نیمایی است که رقابت در تعیین قیمت به وجود خواهد آورد و شاید کالایی با 50 درصد افزایش به فروش برسد.

سیف‌الله امیری در گفتگو با فولادبان با اشاره به آخرین مصوبات ستاد تنظیم بازار و کمیته مدیریت بازار وزارت صمت در خصوص گواهی صادراتی محصولات مشمول عرضه در بورس کالا، اظهارداشت: کلیه محصولات فولادی و فلزی و غیر آهنی که شامل مس، آلومینیوم و سرب هستند، باید در بورس کالا عرضه شوند.

وی گفت: کالاهایی که مشمول عرضه کل تولید در تالار داخلی است و فروخته می‌شوند، صادراتشان در تالار داخلی مجاز نیست.

مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت بیان کرد: چنانچه عرضه کالا منجر به فروش در تالار اول نشود، تولید‌کننده مجاز به عرضه کالا در تالار صادراتی است تا امکان خرید آن توسط صادر‌کنندگان فراهم شود و اگر  چنانچه تولیدکننده تمایل به صادرات محصول داشته باشد، می تواند با قیمتی که خود تعیین می کند، صادرات را انجام دهد.

امیری با تاکید بر اینکه صاردات در رینگ صادراتی منوط به دریافت گواهی صادرات از سامانه جامع تجارت است، تصرح کرد: سامانه تجارت به بورس کالا متصل است و پس از ارسال اطلاعات کالاهایی که در رینگ صادراتی قرار می گیرند، پس از بررسی های صورت گرفته در خصوص عرضه در بورس، گواهی صادرات صادر خواهد شد.

مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت اظهارداشت: محصولات باید به صورت متناوب و مستمر در بورس کالا عرضه و از بازارسازی کاذب جلوگیری شود. در هر صورت، تولید‌کننده ملزم به عرضه کل تولید حتی تولید بیشتر و مازاد بر میزان اعلام شده در بورس است به طوری که به عنوان مثال اگر شخصی شمش خریداری می کند، باید میلگرد در بورس کالا عرضه کند.

وی در پایان بیان کرد: عرضه محصولات در بورس کالا با قیمت پایه ارز نیمایی است که رقابت در تعیین قیمت به وجود خواهد آورد و شاید کالایی با 50 درصد افزایش به فروش برسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *