جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 27 فروردین 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 27 فروردین؛ دلار سردرگم بین کانال ۴۹ و ۵۰ هزار تومان/ تقاضای جهانی فولاد تقویت می‌شود

تازه ترین گزارش‌ها از بازار داخلی فولاد از سردرگمی قیمت دلار بین کانال ۴۹ و ۵۰ هزار تومان در بازار حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 27 فروردین؛ دلار سردرگم بین کانال ۴۹ و ۵۰ هزار تومان/ تقاضای جهانی فولاد تقویت می‌شود اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران آینده بازار فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشت که نسبت به دیروز رشد حدود ۵۰۰ تومانی را نشان می‌دهد. در این راستا، در حالی دلار امروز با نرخ ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان در بازار عرضه شدکه این رشد قیمت بر بازار فولاد اثر نداشت و روند کاهشی همچنان مشاهده می‌شود.

در همین حال، در بازار جهانی هم کاهش قیمت را شاهد بودیم. برهمین اساس، روسیه از دامپینگ‌ فولادی خود عقب نشینی کرده و اکنون به اوکراین اجازه صادرات مواد اولیه فولاد را داده که این موضوع بر بازار جهانی نیز تاثیر گذاشته است.

این روند بیانگر این خواهد بود که در آینده‌ای نزدیک عرضه فولاد در جهان افزایش می‌یابد اما نکته قابل توجه اینجاست که تقاضا نیز به همین نسبت زیاد می‌شود. از زلزله ترکیه، سوریه و ایران گرفته تا طرح‌های عمرانی در دیگر کشورها باعث تقویت تقاضای فولاد خواهد شد.

از سوی دیگر، چین به دنبال تغییر سیاست عمرانی خود است که این موضوع مزید بر علت می‌شود. ایران در پازل جهانی فولاد نیز به دنبال تقویت جایگاه خود است که موجودی انبارهای فولاد شاهد مثال آن است. تازه ترین آمارها نشان می‌دهد موجودی انبارهای فولادی کشور رشد بیش از ۳۷ درصدی داشته و به مرز ۱۱ میلیون تن رسیده که ارزش آن از ۶ میلیارد دلار بیشتر است.

البته اخیرا وزارت راه و شهرسازی از تغییر سیاست مسکنی خود خبر داده و اعلام کرده به زودی شاهد اجرای طرح خود خواهد بود که این موضوع تقاضا در بخش فولاد خصوصا در بخش میلگرد و تیرآهن را افزایش می‌دهد. همچنین خو‌روسازی ایران برنامه تغییر تولید خود را اعلام کرده اما به دلیل مبهم بودن آن هنوز منجر به تغییر تقاضا نشده است به طوری که آمار معاملات بورس کالا نشان می‌دهد برای 700 تن ورق سرد خودرو ، 100 تن تقاضا وجود داشت. در عین حال، وزارت صمت گفته مشکلات خودروسازی به زودی حل خواهد شد و باید دید آیا این برنامه به بهار امسال می‌رسد یا خیر؟

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز یکشنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد اکثر شرکت‌ها ثابت گزارش شده و فقط در دو شرکت از 250 تا 500 تومان کاهش قیمت و در یک شرکت 200 تومان افزایش قیمت مشاهده می شود.

همچنین نرخ محصولات نبشی و ناودانی اکثر شرکت‌ها بدون تغییر اعلام شد. البته در این بازار قیمت محصولات یک شرکت با 400 کاهش قیمت و قیمت محصولات یک شرکت با 500 تومان افزایش قیمت مواجه شده است.

علاوه بر این، در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات ثبات قیمتی تجربه کرده‌اند، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از ۵۰ تا 230 هزار تومان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

در همین حال، در بازار پروفیل شاهد کاهش قیمت محصولات اکثر شرکت‌ها بودیم و قیمت محصولات دو شرکت هم از 200 تا 800 تومان کاهش یافته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors