گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

تقاضای ضعیف، قیمت سنگ آهن دریایی را نزولی کرد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد ازنزولی شدن قیمت سنگ اهن در بازار دریایی چین حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت سنگ اهن در بازار دریایی چین به دلیل تقاضای ضعف برای صنایع پایین دستتی فولاد پایین دستی کاهش یافت.

در این میان، قرارداد فیوچرز سنگ آهن در ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان با کاهش 1.31 درصدی نسبت به قرارداد قبلی با قیمت 798.50 یوان(116 دلار) به ازای هر تن معامله شد.

همچنین روندی مشابه در معاملات سوآپ بورس سنگاپور منعکس شد به طوری که معاملات ماه می در این بورس با کاهش 1.96 دلاری نسبت به قرارداد قبل با قیمت 119.75 به ازای هر تن بسته شد.

در عین حال، فعالان بازار می گویند: تعاملات در بازار بیش از حد انتظار  تضعیف شده و تقاضای فولاد پایین دستی کاهش یافته است. این روند باعث کاهش تولید و ذخایر  محصولات فولادی شده است. یک منبع تاجر مستقر در شیامن در این باره تصریح کرد: نکته کلیدی این است که تقاضا پایین دستی بسیار کم است و این تقاضا در مقایسه با عرضه کافی نیست.

به گفته یک منبع معامله گر ثانویه، تقاضای استرالیایی‌ها برای سنگ آهن از کارخانه های برزیلی به دلیل عرضه متعادل افزایش یافت. حجم معاملات برای محموله های ترکیبی پیلبارا و کلوخه در این هفته به دلیل فصل بارانی در جنوب چین افزایش یافت.  یک منبع کارخانه مستقر در پکن در این باره اظهارداشت: کاهش ثانویه قیمت کک داخلی در این هفته از سنگ اهن حمایت می‌کند.

همچنین یک منبع کارخانه ای در بازار شمال چین تحلیل کرد: کارخانه ها ممکن است در این هفته یا اوایل هفته آینده قبل از تعطیلات روز کارگر در چین شروع به ذخیره سازی مجدد سنگ آهن کنند. این اقدام می تواند به افزایش قیمت سنگ اهن در ماه اوریل منجر شود.

شاخص سنگ‌آهن فست‌مارکتز

فاین 62 درصد، cfr چینگ‌دائو: 120.06 دلار به ازای هر تن، 1.01دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

فاین 62 درصد کم آلومینیوم، cfr چینگ‌دائو: 123.80 دلار به ازای هر تن، 1.31 دلار به ازای هر تن کاهش   یافت.

فاین 58 درصد، cfr چینگ‌دائو: 110.13دلار به ازای هر تن، 1.61 دلار به ازای هر تن کاهش  یافت.

فاین 65 درصد، مبدا برزیل، cfr چینگ‌دائو: 135.50 دلار به ازای هر تن، 0.40 دلار به ازای هر تن کاهش  یافت.

قیمت‌های بندری

در همین حال، فاین پیلبارا در استان شاندونگ و شهرهای تانگ‌شان و تیانجین در بازه قیمتی 885 تا 913 یوآن به ازای هر معامله شد.

آخرین آمار، در بازار معادل بازه قیمتی برای این محصول 119 تا 123 دلار به ازای هر تن بود.

بورس کالای دالیان

همچنین پر معامله ترین قرارداد ماه می برای سنگ آهن با قیمت 788 یوان (114 دلار) در هر تن بسته شد که این قیمت در مقایسه با قبل 10.50 یوان کاهش نشان می دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *