جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 22 فروردین 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن سه شنبه 22 فروردین؛ روابط ایران و عربستان چه تاثیری بر بازار فولاد دارد؟/ دلار پر نوسان شد

تازه ترین گزارش‌ها از بازار داخلی فولاد نشان می دهد: کاهش قیمت در بازار فولاد باعث رکود شده اما در بازار جهانی تقاضا و قیمت همچنان ثابت است.

تحلیل روزانه بازار آهن سه شنبه 22 فروردین؛ روابط ایران و عربستان چه تاثیری بر بازار فولاد دارد؟/ دلار پر نوسان شد اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

به گزارش خبرنگار فولادبان، نرخ ارز امروز در بازار روند افزایشی را طی و دوباره تغییر کانال را تجربه کرد. در این راستا، دلار امروز از پایه ۴۹ هزار تومان دو پله بالا رفت و وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد اما طولی نکشید که به ۵۰ هزار تومان برگشت و اکنون با قیمت ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود. این نوسان قیمت هنوز در بازارهای دیگر تاثیر نداشته و بازار فولاد همچنان به روند کاهشی خود ادامه داد.

در همین حال، کاهش قیمت در بازار فولاد باعث رکود شده اما در بازار جهانی تقاضا و قیمت همچنان ثابت است. برهمین اساس، امروز هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، با قیمت 535 دلار و هر تن بیلت صادراتی ایران تغییری نداشت و با نرخ میانگین 551 دلار و 50 سنت مبادله شد. آمارها نشان می‌دهد بیلت صادراتی منطقه CIS نیز بدون تغییر، با نرخ 571 دلار به ازای هر تن مبادله شد و اسلب صادراتی این منطقه هم بدون تغییر، به قیمت 635 دلار در هر تن به فروش رسید.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد توافق ایران و عربستان در حوزه فولاد تاثیر مثبتی خواهد داشت اما باید ابتدا پروژه تعریف شود؛ به این صورت که پروژه‌های عمرانی نیاز به فولاد دارد و به جای صادرات فولاد خام مقاطع به صورت آماده راهی عربستان شود.

البته حسن روابط ایران و عربستان سعودی روابط ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس را نیز تغییر خواهد داد. به نظر می‌رسد وضعیت اقتصاد ایران خصوصا در بخش معادن و فولاد روند بهبود را پیش رو دارد و انتظار می‌رود دولت و بخش خصوصی از این فرصت به درستی استفاده کنند.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز سه شنبه نشان می دهد میلگرد در اکثر شرکت‌ها ثابت بوده است و در سه شرکت از 200 تا 1000 تومان کاهش قیمت مشاهده میشود .

در همین حال، در بازار محصولات نبشی و ناودانی در اکثر شرکت ها ثابت مشاهده شده است و در یک شرکت 1050 کاهش قیمت مشاهده شده است .

همچنین در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کرد، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از 50 تا 300 هزار تومان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

علاوه بر این، در بازار پروفیل در اکثر بخش ها شاهد ثبات قیمت بودیم و در دو شرکت از 200 تا 500 تومان کاهش پیدا کرد .

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors