گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – دوشنبه 21 فروردین ماه؛

بازار سرمایه تغییر جهت داد/ افت 40 هزار واحدی شاخص فلزات

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 21 فروردین 1402 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بازار امروز در حالی به پایان رسید که اگرچه بعد از یکساعت ابتدایی عرضه‌ها تشدید شد و فروشندگان افسار معاملات را به دست گرفتند اما شاهد بودیم که منفی‌های بازار خریدار خوبی داشت. در واقع، شاخص کل پس از یک رشد خیره کننده در دقایق ابتدایی، با سیو سود برخی از سهامداران، در مدار منفی به کار خود پایان داد.

در این راستا، امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 15 هزار و 500 میلیارد تومان رسید. به عبارت دیگر، امروز نه تنها شاهد اصلاح نه چندان خاصی در بازار سهام بودیم بلکه شاهد رکورد زنی ارزش معاملات خرد و نزدیک شده به 20 همت در روز جاری بودیم. بر همین اساس، تراز نقدینگی حقیقی‌ها منفی و حدود یک هزار و 130 میلیارد تومان پول از بازار خارج شد. ناگفته نماند 16 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 270 نماد ( 36 درصد) و تعداد نمادهای منفی 483 نماد ( 64 درصد) در پایان معاملات ثبت شد. همچنین طی یک ساعت ابتدایی مشارکت حقوقی‎‌ها در بخش خرید حتی به 12 درصد نمی‌رسید؛ اما در پایان سهم آن‌ها از خریدها به 21,6 درصد افزایش پیدا کرد. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات سومین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 22 هزار و 329 واحد افت داشت و به 2 میلیون و 190 هزار و 312 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 321 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 687 هزار و 576 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با افت 39 هزار و 612 واحدی، رقم یک میلیون و 626 هزار و 179 واحد را نشان داد.

نمادهای «فارس»،«فولاد»،«فملی»،«کگل»،«میدکو»،«تاپیکو»و«پارس» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «بتایر»،«فباهنر»،«ختور»،«ولپارس»و«وپخش» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «سخوز»،«بکام»،«کهمدا»،«سپاها»و«وتوشه» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *