یک فعال فولادی در گفتگو با فولادبان تحلیل کرد:

تغییرات قیمت فولاد، قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ را گران می‌کند

یک فعال فولادی گفت: با نوسان دلار، مردم واکنش‌های نوسانی نشان می‌دهند و خرید و فروش در بازار و همچنین پیش بینی قیمت آهن در سال ۱۴۰۲ را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

جمشید حسامی در گفتگو با فولادبان در تحلیل بازار آهن و فولاد در سال 1402 اظهارداشت: در حال حاضر تولیدکننده قیمت بالایی برای خرید ماده اولیه پرداخت می‌کند و در نتیجه قیمت کالا را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، با نوسان دلار، مردم واکنش‌های نوسانی نشان می‌دهند و خرید و فروش در بازار و همچنین پیش بینی قیمت آهن در سال ۱۴۰۲ را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وی گفت: قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۲ با اثرپذیری از صنایع وابسته‌ای مانند صنعت ساختمان‌سازی و تحت تأثیر قیمت سنگ آهن جهانی و قیمت مقاطع بورس کالا، افزایش خواهد یافت. البته با توجه به افزایشی که نرخ دلار دارد، نمی‌توان انتظار کاهش قیمت این مقطع را داشت.

این فعال فولادی معتقد است که تغییرات قیمت میلگرد بر قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲ اثر خواهد گذاشت.

حسامی در رابطه با پیش‌بینی قیمت تیرآهن در سال ۱۴۰۲ مطرح کرد: قیمت تیرآهن مانند میلگرد، با افزایش قیمت دلار، روندی افزایشی را طی خواهد کرد و انتظار کاهش از آن وجود ندارد. در مجموع برای پیش بینی قیمت آهن آلات و تیرآهن نیز همانند قیمت میلگرد، انتظار روندی با شیب ملایم داریم.

وی در پایان با اشاره به قیمت ورق اظهارداشت: قیمت ورق فولادی در سال ۱۴۰۲ به عنوان یک ماده ورودی به بسیاری از صنایع، وابسته به عرضه در کارخانه‌های تولیدکننده است. همچنین صنعت خودرو سازی به دلیل وابستگی به ورق فولادی، رابطه‌ای دو سویه با فولاد دارد، بنابراین قیمت ورق روغنی در سال جاری را می‌توان تحت تأثیر این صنعت دانست.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *