جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار مسکن 18 فروردین 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی فولادبان با یک کارشناس مالی تحلیل شد؛

احتمال افزایش قیمت مسکن به متری 62 میلیون تومان تا خردادماه

یک کارشناس بازارهای مالی گفت: رشد قیمت در بازار مسکن از تورم سال 1402 که چشم‌اندازی بالاتر از 50 درصد دارد، در کل کشور پیشی خواهد گرفت و به نظر می‌رسد تا خرداد 1402 متوسط قیمت مسکن در شهر تهران از متری 62 میلیون تومان عبور کند.

احتمال افزایش قیمت مسکن به متری 62 میلیون تومان تا خردادماه اخبار بازار مسکن آخرین وضعیت بازار مسکن, میانگین قیمت مسکن در تهران

احسان دربندی در گفتگو با فولادبان با تحلیل بازار مالی و تأثیر آن در بازار مسکن اظهارداشت: با توجه به گزارشات منتشرشده، می‌توان گفت بازده مسکن از انتهای آذر 1401 تا انتهای خرداد 1402 به صورت نقطه‌ای حداقل 30 درصد خواهد بود. از طرفی، نرخ بهره حقیقی در حال حاضر نزدیک به منفی 20 درصد است و تا زمانی که نرخ بهره حقیقی در اقتصاد ایران منفی باشد، رشد بازار مسکن یا دوره رونق این بازار ادامه دارد.

وی گفت: در این راستا، رشد قیمت در بازار مسکن از تورم سال 1402 که چشم‌اندازی بالاتر از 50 درصد دارد، در کل کشور پیشی خواهد گرفت و به نظر می‌رسد تا خرداد 1402 متوسط قیمت مسکن در شهر تهران از متری 62 میلیون تومان عبور کند.

این کارشناس بازارهای مالی با اشاره به قیمت دلاری مسکن، تصریح کرد: قیمت دلاری مسکن در سال 1402 نوسان خواهد داشت و بر این اساس، فرصت‌هایی برای تبدیل دلار به ملک ایجاد می‌شود.

دربندی معتقد است که هر گشایش ارزی که اتفاق بیفتد، در بازار ملک تغییری ایجاد نخواهد کرد، چرا که دوره رونق و رکود مسکن مبتنی بر نرخ بهره حقیقی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بازار ملک در ایران، بازاری کم‌ریسک محسوب می‌شود و با ایجاد وثیقه، امکان دریافت و ایجاد بدهی و استفاده نرخ بهره حقیقی منفی برای سرمایه‌گذاران وجود دارد. بنابراین می‎توان گفت احتمال بهبود روابط خارجی در سال 1402 و بهبود روند ورود ارز به کشور، تأثیر قابل توجهی بر قیمت مسکن نخواهد داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors