جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 16 فروردین 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
سخنگوی صنعت برق کشور پاسخ داد:

قطعی برق صنایع فولادی تابستان امسال چگونه اعمال خواهد شد؟

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: قول می‌دهم امسال با هماهنگی وزارت صمت نسبت به سال‌های گذشته، خاموشی‌های کمتری در بخش صنایع داشته باشیم.

قطعی برق صنایع فولادی تابستان امسال چگونه اعمال خواهد شد؟ اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

به گزارش فولادبان، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور درباره نگرانی‌ها و دغدغه‌های صنایع به ویژه واحدهای فولادی برای تامین برق تابستان امسال پاسخ داد.

پرسش نخست؛ یکی از چالش‌هایی که از سوی تولیدکنندگان مطرح می‌شود، بحث برق واحد‌های تولیدی است، آیا برای سال جدید برنامه‌ای متفاوت خواهیم داشت یا روال سابق خواهد بود؟
سخنگوی صنعت برق کشور پاسخ داد:  برای امسال, ۱۴۰ برنامه تنظیم کردیم که در سه محور است، یک بخش توسعه ظرفیت تولید نیروگاه‌های کشور است که کمک می‌کند برق بیشتری را با هماهنگی وزارت صمت و نیرو به صنایع تحویل دهیم ضمن اینکه تفاهم نامه‌ای در این زمینه امضا شده است که بخشی از این نیروگاه‌ها مربوط به نیروگاه‌هایی می‌شود که در محل خود صنایع یا توسط خود صنایع احداث می‌شود که ۱۴ هزار مگاوات برای چهار سال برنامه ریزی شده است و برای تابستان امسال, ۱۵۰۰ مگاوات نیروگاه‌هایی است که صنایع احداث می‌کنند.
مصطفی رجبی مشهدی گفت: در بخش مدیریت مصرف، مثل سال گذشته برنامه ریزی کرده ایم که بتوانیم بخش خانگی را بدون اینکه خاموشی دهیم از تشویق‌هایی برخوردار کنیم که برای کاهش مصرف، اقدام کنند، سال گذشته با این اقدام رشد منفی چهار درصد را در بخش خانگی داشتیم و بدون اینکه لازم باشد خاموشی اعمال کنیم همکاری خوبی را از سمت مردم داشتیم
وی اضافه کرد: از جمله کار‌های دیگری که در این بخش انجام شد بخش اداری بود که امسال این را هم توسعه خواهیم داد، پایش پذیری ادارات را بیشتر خواهیم کرد تا مصرف غیر بهینه‌ای که در ادارات صورت می‌گیرد بتوانیم به حداقل برسانیم و سرجمع انرژی را که بتوانیم در این بخش صرفه جویی کنیم، تحویل صنعت خواهیم داد.
رجبی مشهدی گفت: برنامه ریزی شده که از ابتدای سال با حضور سندیکا‌ها و هماهنگی وزارت صمت در بخش‌های مختلف، سیمانی ها، فولادی‌ها و سایر بخش‌های غیر فلزی بتوانیم برنامه تنظیم انرژی مورد نیاز صنایع را به نحوی داشته باشیم که انرژی پایداری را تحویل این بخش از کشور دهیم و در جهت تحقق شعار سال کمک کرده باشیم.
پرسش دوم؛ با تولیدکنندگان هم مشورت داشته اید؟
سخنگوی صنعت برق پاسخ داد: در سال گذشته به اصطلاح تنظیم برنامه هایمان با هماهنگی و همکاری این بخش‌ها بود، انجمن‌هایی که در این بخش‌ها فعال هستند حتی سندیکا‌ها و بخش‌های تخصصی که در وزارت صمت هستند، این برنامه را امسال هم ادامه خواهیم داد ان شاءالله برنامه ریزی به گونه‌ای است که بتوانیم انرژی بیشتری بدهیم.
رجبی مشهدی گفت: سال گذشته با هماهنگی‌هایی که انجام شد در حوزه صنعت هیچ قطعی برقی را بدون هماهنگی نداشتیم و از شیفت دوم و سوم هم استفاده کردیم، با جا به جایی‌ها بخشی از انرژی را تغییر دادیم و اکنون هم که تا تابستان فرصت خوبی فراهم است توصیه می‌کنیم بخش‌هایی که نیاز دارند می‌توانند انرژی بیشتری را استفاده کنند از هم اکنون با حداکثر ظرفیت در مدار تولید باشند.
سخنگوی صنعت برق افزود: اقدام دیگری که در سال گذشته داشتیم این بود که از حدود ۶۳۰ هزار واحد صنعتی ۵۸۰ هزار واحد صنعتی هیچ محدودیتی را نداشتند آن ۵۰ هزار واحد صنعتی که صنایع انرژی بر و شهرک‌های صنعتی بودند هم طبق یک روال روشن بود.
رجبی مشهدی اظهارداشت: شاخص‌هایی که آقای رئیس جمهور در جلسه‌ای که خدمت مقام معظم رهبری بودیم فرمودند از جمله اینکه در بخش خودروسازی ۱۹ درصد رشد داشتیم یا در بخش فولادسازی رشد‌های خیره کننده‌ای داشتیم همه این‌ها نشان از این بوده که در سال ۱۴۰۱ وزارت نیرو تمام تلاش خود را انجام داده که انرژی مناسبی را به بخش صنعت تحویل دهد.
وی تصری کرد: قطعاً با توجه به ناترازی‌هایی که صنعت برق دارد امکان اینکه ما بتوانیم صددرصد انرژی مورد نیاز را در دوره‌ای که هوا خیلی گرم شود تحویل دهیم، فراهم نیست، اما با جابه جایی تعمیرات یا استفاده از شیفت دوم و سوم ان شاءالله جبران می‌شود.
پرسش سوم و پایانی؛ قول می‌دهید امسال خاموشی برای صنعت کمتر از سال گذشته باشد؟
رجبی مشهدی پاسخ داد: بله، همین طور است. با هماهنگی که با وزارت صمت خواهیم داشت این قول را هم می‌دهیم که نسبت به سال گذشته از رشد مطلوب تری در این حوزه برخوردار باشیم.
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors