جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 16 فروردین 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 16 فروردین؛ دلار بالاخره در چه نرخی آرام می‌گیرد؟/ آرامش به بازار فولاد رسید

تازه ترین گزارش‌ها از بازار داخلی فولاد از حرکت خلاف جهت قیمت دلار و فولاد در بازار حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 16 فروردین؛ دلار بالاخره در چه نرخی آرام می‌گیرد؟/ آرامش به بازار فولاد رسید اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران قیمت آهن قراضه

به گزارش خبرنگار فولادبان، نرخ دلار در بازار آزاد امروز هم مانند دیروز در کانال ۵۰ هزار تومان به کار خود ادامه داد و ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت خورد. این ثبات قیمت همچنان نوساناتی را به بازار فولاد تحمیل کرد و برخی مقاطع فولادی که دیروز رشد داشتند، امروز در مدار نزول قرار گرفتند.

در همین حال، به نظر می‌رسد سیاست‌های بانک مرکزی ظاهرا رضایت دولتمردان را به دست آورده اما باید توجه داشت در شرایط فعلی،، ارز عامل تحریک تورم و تورم عامل تحریک ارز است. بانک مرکزی هدف‌گذاری ۲۰ تا ۳۰ درصدی را برای نرخ تورم در نظر گرفته و این بدان معناست که نرخ ارز حداقل باید به ۶۰ هزار تومان برسد؛ هرچند دولت به دنبال مذاکرات برجام است و طرف‌های دیگر نیز چراغ سبز نشان دادند.

همچنین در بازار جهانی نیز قیمت‌ها مانند روز گذشته بود و تغییری ایجاد نشده است. در این راستا، هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، با قیمت 557 دلار و 50 سنت و هر تن بیلت صادراتی ایران تغییری نداشت و با نرخ میانگین 556 دلار مبادله شد. بیلت صادراتی منطقه CIS هم بدون تغییر، با نرخ 579 دلار به ازای هر تن مبادله شد. اسلب صادراتی این منطقه نیز بدون تغییر، به قیمت 635 دلار در هر تن به فروش رسید.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد تقاضای بخش مسکن اکنون در جهان روندی مثبت داشته باشد و این موضوع بر تقاضای فولاد نیز موثر است. ترکیه هم یکی از کشورهایی است که تقاضای زیادی در داخل دارد. به همین دلیل این کشور خواستار مواد اولیه بیشتر در بخش قراضه از آمریکا شدند. همین موضوع باعث شده قراضه اغلب کشورها تا ۴۳۵ دلار نیز کاهش یابد اما قراضه آمریکا همچنان بالا بماند. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی خرید سهام فولاد در اغلب کشورها روندی مثبت داشته باشد و بتواند لبخند را به سهامداران هدیه دهد.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز چهارشنبه نشان می دهد میلگرد در اکثر شرکت‌ها ثابت بوده است و در سه شرکت از 350 تا 2900 تومان کاهش قیمت مشاهده میشود و در یک شرکت 500 تومان افزایش قیمت دیده شد..

در همین حال، در بازار محصولات نبشی و ناودانی در اکثر شرکت ها ثابت مشاهده شده است و در سه شرکت 500 تا 1800 کاهش قیمت مشاهده شده است .

همچنین در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کرد، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از 100 تا 150 هزار تومان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

علاوه بر این، در بازار پروفیل در اکثر بخش ها شاهد ثبات قیمت بودیم و در دو شرکت از 1000 تا 3200 تومان کاهش پیدا کرد .

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors