جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار آهن و فولاد 14 فروردین 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ابراز شد؛

کمبود انرژی؛ مسبب عمده مشکلات فولادسازان 

یک کارشناس صنعت فولاد می گوید: تصویب لایحه بودجه 1402 این شک را تقویت کرد که سیاست نیمه دوم سال از سوی دولت مقطعی بوده و وضعیت سال 1402 همانند سال گذشته خواهد بود. 

کمبود انرژی؛ مسبب عمده مشکلات فولادسازان  اخبار بازار آهن و فولاد

تقی بهرامی در گفتگو با فولادبان با تحلیل صنعت فولاد اظهار کرد: با توجه به اتفاقات رخ داده در اقتصاد کشور، سال 1401 سال سختی برای صنعت فولاد بود. تورم پیش‌آمده و قیمت‌گذاری دستوری وضع شده از سوی دولت و همچنین نوسانات ارزی باعث شد تا مشکلات زیادی در مسیر این صنعت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سال 1401 را باید به دو بخش تفکیک کنیم، گفت: بخش ابتدایی سال که با بخشنامه‌های نه‌چندان مطلوب برای صنعت فولاد آغاز شد و وضع عوارض صادراتی، شاخص‌ترین موضوعی بود که شرایط خوب بازار را از صنعت فولاد گرفت. در نیمه سال بود که وضعیت کسب و کار به تدریج در حال رونق گرفتن بود که مسائلی همچون کمبود انرژی مشکلاتی را برای این حوزه رقم زد.

مدیر عامل ذوب آهن اردبیل معتقد است که تصویب لایحه بودجه 1402 این شک را تقویت کرد که سیاست نیمه دوم سال از سوی دولت مقطعی بوده و وضعیت سال 1402 همانند سال گذشته خواهد بود.

بهرامی با اشاره به تأثیر بسزای مشکلات انرژی در صنعت فولاد، گفت: عمده مشکلات صنعت فولاد در سال 1401 به موضوع قطعی برق و گاز در تابستان و زمستان مربوط است. برنامه‌ریزی‌ها درباره فروش محصولات زنجیره فولاد در سال 1401 تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته بود و ناگفته نماند بسیاری از صنایع که در بورس بودند، به دلیل مشکلات انرژی متضرر شدند.

وی در پایان تصریح کرد: برای اینکه در سال 1402 افق بزرگی را پیش رو داشته باشیم، بهتر است تغییر رویه‌ای از سمت دولت اتفاق بیفتد. بر همین اساس، دولت باید صنایع بزرگ را در بورس انرژی وارد کند و سبد نیروگاه سازی را گسترش دهد تا نیروگاه‌هایی که نیاز به بازسازی و تعمیرات اساسی دارند در مدار قرار گیرند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors