کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با فولادبان پیش‌بینی کرد؛

شاخص فلزات اساسی سال 1402 مورد استقبال فعالان قرار خواهد گرفت/ احتمال رشدهای شارپ بازار سرمایه در سال جدید

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است با توجه به شرایط اقتصادی در گروه کامودیتی‌ها، نمی‌توان انتظار اصلاح بیش ‌از این میزان را در صنایع کامودیتی محور داشت.

رحیم کریمی در گفتگو با فولادبان با تحلیل بازار سرمایه در سال 1401 اظهارداشت: با توجه به روند بازار سرمایه در این سال، رفتار بازار همسو با روند دلار طی شده است. در واقع، براساس برآیند قیمت دلار، شاخص‌های بازار نیز حرکت می‌کند. از سوی دیگر، برخی ابهامات وجود داشت که منجر به افت بازار سرمایه شد. اکثر این ابهامات را می‌توان ناشی از تصمیمات دولت در زمینه بودجه و سایر موارد عنوان کرد.

وی گفت: به طور مثال در حوزه بحث عوارض‌ها، نرخ خوراک و امثال آن ابهاماتی به وجود آمد که نتیجه‌ای جز سردرگمی بازار نداشت. البته در سال 1402 شرایط تورمی کشور، می‌تواند محرک خوبی برای رشدهای شارپ و جذب نقدینگی به سمت بازار باشد.

کریمی معتقد است که با توجه به شرایط اقتصادی در گروه کامودیتی‌ها، نمی‌توان انتظار اصلاح بیش ‌از این میزان را در صنایع کامودیتی محور داشت.

وی با اشاره به روند شاخص فلزات اساسی در سال 1402 بیان کرد: با توجه به نرخ دلار و شرایط تورمی که در بازار داخلی و خارجی وجود دارد، احتمالاً صنایع کامودیتی محور در سال جدید به رشد خود ادامه دهند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا، انتظار می‌رود فلزات اساسی همچنان مورد استقبال قرار بگیرند؛ مگر اینکه دولت بخواهد سیاست‌های جدیدی را در رابطه با قیمت‌گذاری فلزات اساسی اعمال کند و یا قصد افزایش حاشیه سود شرکت‌ها را داشته باشد. البته در حال حاضر حاشیه سود شرکت‌ها براساس نرخ تسعیر ارز تعیین می‌شود و با افزایش قیمت دلار، شرایط مساعد و چشم‌انداز مثبتی را می‌توان برای آینده پیش‌بینی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *