جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار آهن و فولاد 14 فروردین 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی کارشناس معدنی با فولادبان مطرح شد؛

تعادل در زنجیره فولاد برقرار است

یک فعال فولادی معتقد است که زنجیره فولاد با تمام فراز و نشیب‌هایی که در سال‌های گذشته داشت، در حال حاضر به نقطه تعادل رسیده است.

تعادل در زنجیره فولاد برقرار است اخبار بازار آهن و فولاد آینده بازار فولاد

علیرضا کاویان‌مهر در گفتگو با فولادبان درباره چالش‌های صنایع معدنی اظهارداشت: زنجیره فولاد با تمام فراز و نشیب‌هایی که در سال‌های گذشته داشت، در حال حاضر به نقطه تعادل رسیده است به گونه‌ای که عمده سنگ‌آهن استخراجی در کشور به مصرف داخلی می‌رسد و صادراتی نیست، ضمن اینکه بسیاری از معادن سنگ‌آهن به سمت احداث کارخانه کنسانتره‌سازی روی آورده‌اند

وی کفت: به نظر می‌رسد موضوع تنظیم بازار از سوی دولت در شرایط فعلی به اقدامات ضد توسعه‌ای بدل شده و و این امر می‌تواند تعادل در زنجیره فولاد را بر هم زده و آینده این صنعت را دچار نگرانی کند.

این فعال فولادی با اشاره به تحلیل صنعت فولاد در سال 1401 افزود: فولاد ایران در سالی که گذشت، از تاثیرات جنگ روسیه و اوکراین در امان نماند. روسیه در پی جنگ با اوکراین تقاضای فولاد از سوی غرب را از دست داد، بنابراین به دنبال بازارهای جدید به مقاصد صادراتی روی آورد که پیش از این کشور، در اختیار دیگر کشورها از جمله ایران بود. با این‌حال، سیر تولید فولاد خام ایران در سال گذشته همچنان صعودی بود.

کاویان‌مهر خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود 1402 سال بهتری برای صنعت فولاد ایران باشد؛ به این دلیل که چین در ماه گذشته میلادی پس از ماه‌ها کاهش تولید فولاد، تولید خود را افزایش داد و در ژانویه 2023، 2.3 درصد بیشتر از ژانویه 2022 فولاد تولید کرد در حالی که در ماه‌های پیش از آن تولید هر ماه نسبت به ماه مشابه سال پیش رشد منفی داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors