گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – یکشنبه 6 فروردین ماه؛ 

شاخص کل در یک قدمی رکورد مرداد 99 / شاخص فلزات اساسی 31 هزار واحد رشد کرد

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 6 فروردین 1402 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، اخلال در سامانه معاملاتی بازار فرابورس سبب شد تا بازار سرمایه در آستانه رسیدن شاخص کل به سقف تاریخی خود، کمی عقب‌نشینی کند. در واقع با نزدیک شدن شاخص کل به سقف قبلی خود که حوالی 2 میلیون و 100 هزار واحد بود، عرضه‌هایی در بازار شکل گرفت که طبیعی بود. 

همچنین با نزدیک شدن به زمان اتمام بازار، صف‌های خرید شکل گرفته در گروه پالایشی از بین رفت و نمادهای اصلی گروه خودرو افت بیش از 4 درصدی را تجربه کردند؛ بانکی‌ها و نهادهای مالی نیز با افزایش عرضه در مدار منفی معامله شدند. ناگفته نماند در میانه بازار تراز پول خرد بالغ بر 300 میلیارد تومان مثبت بود؛ اما در ادامه بخش قابل توجهی از این مبلغ از بازار خارج شد. 

از سوی دیگر، گروه‌های فرآورده نفتی، خودرو و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله یک هزار و 203 میلیارد تومان، 970 میلیارد تومان و 864 میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را داشتند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات دومین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 20 هزار و 492 واحد رشد داشت و به دو میلیون و 18 هزار و 773 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 47 واحد کاهش یافت و در ارتفاع  592 هزار و 506 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد 30 هزار و 867 واحدی، رقم یک میلیون و 591 هزار و 946 واحد را نشان داد.

نمادهای «فارس»،«فملی»،«شپنا»،«شبندر»،«فولاد»،«شتران»و«میدکو» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «فجر»،«وساخت»،«ثشاهد»،«شبریز»و«شپنا» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «کفپارس»،«زکوثر»،«وتوس»،«ونیرو»و«خچرخش» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *