در گفتگو با فولادبان با فعال فولادی بررسی شد؛

1401 بدترین سال ممکن برای فولادسازان بود/ عوارض صادراتی؛ تلخ‌ترین کام فولادسازان

یک فعال فولادی گفت: بدترین اتفاق سال، وضع عوارض صادراتی برای فولادسازان بود که در طلایی‌ترین زمان ممکن ارزآوری بودند و از سودآوری برای کشور سلب شدند.

حسین بختیاری در گفتگو با فولادبان در رابطه با تلخ‌ترین اتفاق فولادی سال ۱۴۰۱ اظهارداشت: بدترین اتفاق سال، وضع عوارض صادراتی برای فولادسازان بود که در طلایی‌ترین زمان ممکن ارزآوری بودند و از سودآوری برای کشور سلب شدند.

وی گفت: قطع برق فولادی‌ها در تابستان و قطع گاز آنها در زمستان یکی دیگر از موانع و مشکلات مهم این صنعت در سال 1401 بود. همین عامل نیز باعث توقف کامل بسیاری از شرکت‌ها در فصل زمستان شد که در نهایت، صدها میلیارد تومان به واحدهای تولیدی فولاد کشور، خسارت وارد کرد.

معاون فروش فولاد خراسان افزود: با توجه به جمیع جهات، سال 1401 بدترین سالی بود که در کارنامه فولادسازان کشور ثبت شد و امیدوارم شاهد تکرار این وقایع در سال جدید نباشیم.

وی با اشاره به عرضه محصولات فولادی در بورس کالا گفت: فولادسازان مکلفند که محصول خود را در بورس کالا عرضه کنند تا برای همه امکان خرید وجود داشته باشند. البته در نتیجه این اقدام یک ‌سوم مشتریان فولاد خراسان از دست رفته‌اند و این در حالی است که هدف از عرضه در بورس، افزایش مشتری است.

به گفته بختیاری، بررسی‌ها نشان می‌دهد، حداکثر ۵۰ درصد محصول عرضه شده در بورس توسط مشتریان خریداری می‌شود و چیزی حدود ۴۰ درصد از محصول فروخته نمی‌شود. در این صورت تکلیف کالای خریداری نشده در بورس روشن نیست؛ به علاوه اینکه عرضه محصول در بورس برای فروشنده هزینه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *