یک کارشناس فولادی در گفتگو با فولادبان تاکید کرد:

لزوم پایداری شبکه گاز و برق فولادی‌ها برای افزایش تولید/ امکان تحقق هدف تولید 55 میلیون تنی فولاد تا 2 سال آینده وجود ندارد

یک کارشناس فولاد معتقد است تا زمانی‌که تأمین برق و گاز تولیدکنندگان فولادی به ‌صورت کامل انجام شود، به احتمال زیاد هدف تولید 55 میلیون تن فولاد محقق خواهد شد.

پیمان شوریاب در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه در چند سال اخیر حوزه فولاد طرح‌های خوبی از جمله طرح فولاد آلیاژی را تجربه کرده است، اظهارداشت: در صنعت فولاد، بحث گاز و برق برای تولید بهتر کارخانجات بسیار مهم است به گونه‎‌ای که دولت باید شرایط را مدیریت کند تا ظرفیت گاز تولیدکنندگان به میزان مورد نیاز تأمین شود.

وی گفت: در این‌ صورت، علاوه ‌بر افزایش تولید، افزایش ارزآوری نیز رخ خواهد داد و اگر دولت بتواند با برنامه‌ریزی درست، منابعی از جمله برق و گاز در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد، تمام زنجیره فولاد از سنگ آهن تا مقاطع فولادی در روند تولیدی خوبی قرار خواهند گرفت.

این کارشناس صنعت فولاد تصریح کرد: هر چه به مکانیسم‌های بازار نزدیک‌تر شویم، نه تنها سود بیشتری نصیب تولیدکننده می‌شود، بلکه به نفع اقتصاد کشور خواهد بود. البته از زمانی‌که فولاد وارد بورس کالا شد، شاهد جهش تولید در بخش‌های مختلف این حوزه بودیم.

شوریاب معتقد است: از زمانی که سیمان وارد بورس کالا شد، افزایش روند تولید نیز برای سیمانی‌ها رخ داد.

وی افزود: ناگفته نماند در چند سال اخیر، با وجود قطعی گاز و برق، کارخانجات سیمانی روند افزایشی خوبی را شاهد بودند و مردم به راحتی سیمان خود را از بورس کالا تأمین می‌کنند؛ بنابراین در صورتی که وضعیت گاز و برق برای حوزه فولاد پایدار شود، تولید آنها نیز افزایش خواهد یافت.

این کارشناس فولادی در پایان اظهارداشت: تا زمانی‌ که تأمین برق و گاز تولیدکنندگان فولادی به ‌صورت کامل انجام شود، به احتمال زیاد هدف تولید 55 میلیون تن فولاد محقق خواهد شد اما از آن‌ جایی ‌که در گاز و برق صنایع فولادی کشور مشکلات زیادی وجود دارد، نمی‌توانیم تا دو سال آینده به این هدف برسیم.

 

 

تلگرامی

تا زمانی‌که تأمین برق و گاز تولیدکنندگان فولادی به ‌صورت کامل انجام شود، به احتمال زیاد هدف تولید 55 میلیون تن فولاد محقق خواهد شد.

در این میان، هر چه به مکانیسم‌های بازار نزدیک‌تر شویم، نه تنها سود بیشتری نصیب تولیدکننده می‌شود، بلکه به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *