فعال بازار فولاد در گفتگو با فولادبان تحلیل کرد:

سال 1401؛ سخت‌ترین سال تولید فولاد

فعال بازار فولاد گفت: در اوایل سال 1401علاوه بر انتظار نتیجه مذاکرات برجامی و چالش مصوبات و بخشنامه‌های آزمون و خطایی صنعت و معدن و تجارت، موضوع مصرف انرژی و کمبود برق نیز دوره سختی را به صنایع فولادی تحمیل کرد.

محمد عادل در گفتگو با فولادبان در رابطه با تحلیل صنعت فولاد در سال 1401 اظهارداشت: با توجه به شرایط، این سال یکی از پرچالش‌ترین سال‌ها برای حوزه فولاد بود. در اوایل سال، علاوه بر انتظار نتیجه مذاکرات برجامی و چالش مصوبات و بخشنامه‌های آزمون و خطایی صنعت و معدن و تجارت، موضوع مصرف انرژی و کمبود برق نیز دوره سختی را به صنایع فولادی تحمیل کرد.

وی گفت: در اواسط سال با توجه به بی‌نظمی پروژه‌های عمرانی، محدودیت‌های خارجی و داخلی و موانع صادراتی فشار دوره رکود مضاعف شد. همچنین در فصل زمستان با بحران گاز در کشور، متاسفانه راه حل کاهش تولید و حتی تعطیلی برخی از مراکز در دستور کار قرار گرفت به گونه‌ای که منجر به شکل‌گیری یکی از سخت‌ترین سال‌های تولید فولاد کشور شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن مشهد در پایان خاطرنشان کرد: همچنین هزینه‌های زنجیره تأمین و توزیع فولاد، متاثر از تورم جاری کشور است که اگر هزینه‌های تحمیل شده به مرور زمان، در بهای تمام شده به صورت مستمر اعمال نشود، با فشار اتفاقات ناگهانی به‌صورت التهابی و دفعی نمایان می شود به گونه‌ای که افزایش ناگهانی قیمت فولاد در دوره پایانی سال نمونه نمایش تورم است که با قطعی مقطعی تولید در چند ماه نمایان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *