رئیس انجمن سنگ آهن ایران به فولادبان عنوان کرد:

فعال شدن کنسرسیوم‌های معدنی لازم است/ روایتی از معدنکارانی که به افغانستان و استرالیا رفتند

رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: اگر معدنکارای به هر دلیل با مشکلی مواجه شوند و سرمایه‌شان به خطر بیافتد و حقی از آن‌ تضییع شود هیچ حمایتی از آن‌ها وجود ندارد.

مهرداد اکبریان در گفتگو با فولادبان اظهارداشت: یکی از اولویت‌هایی که باید در بخش معدنکاری دیده شود، تغییر تصور عموم درباره معدنکاری است.

وی گفت” مشکلات حوزه معدنکاری برای مردم عادی آشکار نیست، به همین دلیل مسئولین امر یا سایر تصمیم گیران با توجه به آن تصور غلط تصمیمات اشتباه و زیان‌باری بگیرند.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران تأکید کرد: باید بر ارتقای فرهنگ و آشناسازی عمومی جامعه با معدن و واقعیت‌های آن به‌ویژه از طریق رسانه‌ها تلاش کنیم.

اکبریان با اشاره به گسترش معدن‌کاری فراسرزمینی، گفت: خیلی از معدن‌کاران ایرانی به کشورهای دیگر از جمله افغانستان و استرالیا رفته‌اند و با سرمایه‌گذاری شخصی شروع به اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری کرده‌اند.

این فعال معدنی ادامه داد : متأسفانه این بخش متولی مشخصی در کشور ندارد و اگر این معدن‌کاران به هر دلیل با مشکلی مواجه شوند و سرمایه‌شان به خطر بیافتد و حقی از آن‌ها تضییع شود هیچ حمایتی از آن‌ها وجود ندارد.

وی با تأکید بر لزوم فعال شدن کنسرسیوم‌های معدنی بیان کرد: سیاست‌های جاری کشور به سمت‌وسوی ایجاد معادن بزرگ پیش می‌رود. این ایرادی ندارد به این شرط که کنسرسیوم‌های معدنی در کشور راه بیفتند و حقوق معدن کارها تضییع نشود.

اکبریان به ضرورت تأسیس کلینیک‌های معدنی وابسته به بخش خصوصی در استان‌ها اشاره کرد و گفت: این کلینیک‌ها شرایط معادن غیرفعال و یا نیمه‌فعال را بررسی و عارضه‌یابی می‌کنند که چرا معدن کار نتوانسته به درستی کار خود را انجام داد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *