گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

تداوم روند صعودی تقاضا و قیمت‌ها در بازار قراضه دریایی ترکیه

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از تداوم روند صعودی تقاضا و قیمت‌ها در بازار قراضه دریایی ترکیه حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، فولادسازان ترکیه برای فعالیت بازسازی مناطق زلزله‌زده به خرید محموله‌های قراضه دریایی ادامه دادند.

در این راستا، یک کارخانه فولادی در شمال ترکیه یک محموله کانادایی شامل HMS 1.2 (95:5) با قیمت 475 دلار به ازای هر تن cfr خریداری کرد. همچنین یک کارخانه فولادی در منطقه اسکندرون محموله کانادایی شامل HMS 1.2 (95:5) با قیمت 472 دلار به ازای هر تن cfr خرید.

در همین حال، خرید چهار محموله اروپایی و آمریکایی با قیمت‌های متفاوت گزارش شد. در نتیجه معاملات اخیر، شاخص روزانه قراضه در آغاز هفته افزایش یافت.

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت قراضه HMS 1,2 (80:20)، مبدا آمریکا، cfr ترکیه 468.15 دلار به ازای هر تن محاسبه شد که در مقایسه با روز قبل، 10.02 دلار به ازای هر تن افزایش نشان می‌دهد.

همچنین شاخص روزانه قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا شمال اروپا، cfr ترکیه461.61 دلار به ازای هر تن محاسبه شد که نسبت به روز قبل، 10.02 دلار به ازای هر تن افزایش یافت. در مقایسه این محصول با محصول آمریکایی، 6.54 دلار به ازای هر تن کمتر است.

براساس آمار منتشر شده توسط انجمن فولادسازان ترکیه، حجم برآورد شده فولاد برای بازسازی مناطق زلزله‌زده معادل 3 میلیون میلگرد، 750 هزار سیم مفتولی و 1.25 میلیون تن محصولات تخت است.

فولادسازان ترکیه در هفته‌های اخیر در تلاش برای شارژ ذخایر قراضه خود بودند تا بتوانند تقاضای موردنیاز را برآورده سازند.

با این وجود، فولادسازی ازمیر قیمت خرید قراضه داخلی خود را در طول هفته افزایش داد.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت قراضه فولادی حاصل از تخریب کشتی، بازار داخلی، تحویل به ترکیه در بازه 435 تا 447 دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی حاکی از افزایش نسبت به هفته قبل است. این محصول در هفته گذشته در بازه 425 تا 435 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *