گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 24 اسفند؛ رکود در بازار فولاد/ روند نرخ دلار دوباره نزولی شد

در حالی قیمت دلار در بازار آزاد امروز روند نزولی را طی کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد معاملات در بازار فولاد در حالت رکودی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با نرخ ۴۷ هزار تومان کار خود را آغاز کرد و اکنون با نرخ ۴۶ هزار تومان در بازار مورد معامله قرار می گیرد. در همین حال، در حالی قیمت دلار در بازار آزاد امروز روند نزولی را طی کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد معاملات در بازار فولاد در حالت رکودی قرار گرفته است.

همچنین تازه ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولاد حاکی از آن است که در بازار ترکیه نیز تقاضا برای خرید قراضه به بالاترین حد خود رسیده و چین و روسیه به عنوان بازیگر بازار فولاد در دو هفته آینده برنامه جدید خود را در این زمینه اعلام می‌کنند.

از سوی دیگر، گاز طبیعی اروپا که اغلب آن از طریق روسیه تامین می‌شد، به کمترین سطح ۲۰ ماه اخیر رسیده است. در این راستا، آژانس بین المللی انرژی در گزارش اخیر خود اعلام کرده تقاضای گاز اروپا به میزان 55 میلیارد مترمکعب کاهش یافته که بالاترین سطح تاریخی بوده و این موضوع به متعادل شدن بازار کمک زیادی کرده است.

با اینکه گفته می‌شود گاز صنایع ایران قطع شده و در بازار جهانی تاثیر گذاشته اما افزایش قیمت گاز برای صنایع اروپایی باعث افزایش قیمت برخی مقاطع فولادی شده است. برهمین اساس، ورق سرد وارداتی در بنادر امارات با افزایش ۵ درصدی به طور متوسط ۷۸۲ دلار قیمت خورد. همچنین ورق سرد چین ۱.۷ درصد رشد کرد و به ۷۳۷ دلار در هر تن رسید. میلگرد و ورق گرم چشم بادامی‌ها نیز رشد داشت و به ترتیب ۶۷۱ و ۶۶۰ دلار قیمت خوردند.

در همین حال، به نظر می‌رسد در بازار ایران نیز همچنان تقاضا وجود داشته باشد. در این راستا، یکی از دلایل این موضوع مربوط به جلسات شورای عالی کار برمی‌گردد که قرار است موضوع حقوق و دستمزد کارگران برای سال آینده را تعیین تکلیف کند. هرچند هنوز در این خصوص تصمیمی نهایی نشده اما این موضوع در کنار عواملی مانند پیش‌بینی پذیر نبودن بازاری مانند بورس کالا به دلیل تصمیمات متعدد باعث افزایش تقاضا شده است.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز چهارشنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد در تمام شرکت‌ها بدون تغییر بوده و تنها یک شرکت قیمت خود را کاهش داد .

در همین حال، در بازار محصولات نبشی و ناودانی در همه شرکت ها ثابت بوده است .

همچنین در بازار تیرآهن محصولات بخش کیلویی ثابت بوده ،شرکت ذوب آهن در بخش شاخه ایی از 200هزار تومان تا 500 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

علاوه بر این، در بازار پروفیل شاهد سکون قیمت ها در تمامی شرکت ها بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *