گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

بازار اسلب وارداتی ایتالیا راکد شد/ محموله اسلب ایرانی با چه نرخی به فروش رسید؟

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد نشان می دهد: در 10 روز اخیر  بازار اسلب وارداتی ایتالیا راکد گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در 10 روز اخیر  بازار اسلب وارداتی ایتالیا راکد گزارش شد. زیرا ممکن است خریداران با مشاهده بازار نزولی ورق فولادی با ضخامت بالا، با قیمت‌های بالای اسلب موافقت نکنند.

در همین حال، شرایط بازار ورق فولادی با ضخامت بالا برای پیش‌بینی روند بازار واردات اسلب بسیار ضروری است، زیرا تولیدکنندگان ورق فولادی با ضخامت بالا در ایتالیا خریداران اصلی محصولات نیمه تمام فولادی کشور هستند.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت ورق فولادی با ضخامت 8 تا 40 میلی‌متر، بازار داخلی، exw جنوب اروپا 910 تا 930 یورو (961 تا 982 دلار) به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی نسبت به دو هفته قبل، ثابت باقی ماند.

قیمت پیشنهادی این محصول با تحویل ماه آوریل در بازه 930 تا 950 یورو به ازای هر تن exw ایتالیا گزارش شد که این بازه حاکی از ثبات نسبت به هفته قبل بود.

البته معاملات برای این محصول در بازه 910 تا 930 یورو به ازای هر تن exw گزارش شدند که آن‌ها نیز حکایت از ثبات دارند.

در همین حال، فعالان بازار درباره مسیر قیمت‌ها در ماه مارس نظرات متفاوتی داشتند. درحالی برخی رشد بیشتر را پیش‌بینی می‌کنند، دیگران بر ادامه ثبات بازار حساب باز کرده‌اند.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت اسلب فولادی، واردات، cif ایتالیا در بازه 730 تا 740 دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی نسبت به هفته قبل تغیر نشان نمی دهد.

چندین منبع بازار از پیشنهاد قیمت آسیا در بازه 730 تا 750 دلار به ازای هر تن cfr خبر دادند. در این راستا، محصول روسی با قیمت 725 تا 750 دلار به ازای هر تن cfr موجود بود، این درحالی است که این بازه قیمتی در ارزیابی فست‌مارکتز لحاظ نشد، زیرا برخی خریداران ایتالیا به دلیل تحریم این کشور محصولاتش را خریداری نکردند؛ حتی از شرکت «نوولیپتسک» که به طور مستقیم تحریم نشده است.

همچنین یک منبع دیگر گفت: یک محموله اسلب ایرانی که توسط صادرکننده بزرگ این کشور – فولاد مبارکه – عرضه شد، با قیمت 555 تا 565 دلار به ازای هر تن فوب به ایتالیا فروخته شد. هزینه حمل‌ونقل به مقصد نیز حدود 50 دلار به ازای هر تن برآورد شد.

این منبع در ادامه افزود: قیمت نهایی حتی از قیمت فوب افزون بر هزینه حمل‌ونقل و سود تاجر بالاتر خواهد بود. زیرا با توجه به مبدا این محموله، هزینه اعتبارنامه و ریسک‌های مربوط به این کشور است.

برخلاف کیفیت بالای محصول ایرانی، این کشور نیز همچون روسیه با تحریم‌های سرسخت اقتصادی مواجه است. در نتیجه، قیمت محصولات ایرانی نیز در ارزیابی فست‌مارکتز لحاظ نشده است.

علاوه بر این، بازرگان دیگری قیمت متعارف اسلب صادراتی به ایتالیا را 720 تا 730 دلار به ازای هر تن CFR برآورد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *