گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – سه‌شنبه 23 اسفندماه؛

شاخص کل بورس سپزپوش باقی ماند/ تداوم روند صعودی در شاخص فلزات اساسی

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 23 اسفند 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، در یک ساعت پایانی بازار، تراز پول خرد مثبت باقی ماند، هرچند حجم نقدینگی واردشده به بازار قابل توجه نبود اما به تدریج افزایش یافت. امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 7 هزار و 458 میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات خرد نیز 6 هزار و 812 میلیارد تومان را به ثبت رساند که 13 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

در این راستا، حقیقی‌ها 113 میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند و در واقع مشارکت حقیقی‌ها در بخش خرید حدود 0,7 درصد بیشتر از سهم آن‌ها از فروش‌ها بود. از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 328 نماد ( 51 درصد) و تعداد نمادهای منفی 316 نماد ( 49 درصد)  در پایان معاملات ثبت شد. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات چهارمین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات یک هزار و 362 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 782 هزار و 995 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات یک هزار و 930 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 541 هزار و 35 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد یک هزار و 334 واحدی، رقم یک میلیون و 333 هزار و 92 واحد را نشان داد.

نمادهای «شستا»،«اخابر»،«فارس»،«ومعادن»،«شخارک»،«رمپنا»و«کگل» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «بنیرو»،«اخابر»،«وساخت»،«ونفت»و«خچرخش» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «وآذر»،«کاما»،«خمحور»،«شخارک»و«خوساز» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *