گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

احتیاط فولادسازان ویتنامی در واردات قراضه با حجم بالا+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از تاثیر بازار ضیف محصولات پایین دست زنجیره فولاد بر تقاضای قراضه در ویتنام حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر در راستای رشد بازارهای جهانی، قیمت قراضه فولادی صادراتی به ویتنام افزایش یافت، این درحالی است که فعالان بازار ویتنام در پی کاهش تقاضای محصولات پایین دست زنجیره و تفاوت بالای میان پیشنهادات خریداران و فروشندگان در بازار قراضه دریایی کم‎‌رنگ بودند.

در همین حل، قیمت پیشنهادی محموله قراضه HMS 1,2 (80:20) آمریکا با شیوه معاملاتی cfr ویتنام در طول هفته، در بازه 480 تا 490 دلار به ازای هر تن شنیده شد. البته بازار بالاترین حد قیمتی برای خریداران قراضه ویتنامی را 455 تا 465 دلار به ازای هر تن cfr برآورد کردند.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، cfr ویتنام در بازه 455 تا 465 دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته گذشته، کاهش 5 تا دلاری قیمت به ازای هر تن را نشان می‌دهد. این محصول در هفته قبل در بازه 450 تا 455 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

نماینده یک کارخانه در ویتنام در این باره بیان کرد: فولادسازان ویتنامی در واردات قراضه با حجم بالا محتاط هستند. آن‌ها عمدتا قراضه را از بازار داخلی می‌خرند. تقاضای مصرف‌کنندگان نهایی کم است و بسیاری از فعالان بازار درباره بخش املاک در ویتنام خوش‌بین نیستند. دو صنعت املاک و ساخت‌وساز در حال حاضر با مشکلات مالی دست و پنچه نرم می‌کنند.

در پایان هفته گذشته، چندین معامله برای محصول H2 از مبدا ژاپن با شیوه معاملاتی cfr ویتنام و قیمت 440-445 دلار به ازای هر تن انجام شدن اما پیشنهادات قیمتی برای این محصول در طول دو روز اخیر، 455 تا 460 دلار به ازای هر تن cfr ویتنام بودند، این درحالی است که قیمت پیشنهادی خریداران در طول هفته با شیوه معاملاتی cfr ویتنام، 450 دلار به ازای هر تن بود.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت قراضه فولادی H2، مبدا ژاپن، cfr ویتنام 450 دلار به ازای هر تن بود. این محصول در هفته گذشته در بازه 440 تا 450 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

همچنین ،معاملاتی برای محصول HMS 1,2 (90:10) از مبدا استرالیا و با شیوه معاملاتی cfr ویتنام در طول هفته در بازه قیمتی 420 تا 430 دلار به ازای هر تن انجام شدند.

به گزارش برخی منابع بازار، یک معامله برای قراضه HMS 1,2 (80:20) از مبدا سنگاپور و  با شیوه معاملاتی cfr ویتنام با قیمت 455 دلار به ازای هر تن انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *