توسط مرکز آمار ایران ؛

نتایج طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری منتشر شد+جزئیات کامل

مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری کشور سال ١٤٠١ را منتشر کرد.

به گزارش فولادبان، مرکز آمار ایران چهلمین طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری کشور را به منظور تهيه آمار و اطلاعات مربوط به عملكرد اين بخش و محاسبه سهم آن در توليد ناخالص داخلي كشور، همچنین اتخاذ سیاست‌های اقتصادی و ارزیابی نتایج برنامه‌ها، اجرا کرده است. این آمارگیری در سال ١٤٠١ با مراجعه به ٧٢٥٠ معدن برای دستیابی به اطلاعات نهایی شده سال ١٤٠٠ معادن کشور، اجرا شده است (روش جمع‌آوری اطلاعات معادن  به صورت سرشماری است).

مروری بر نتایج به دست آمده نشان نشان می دهد در سال ١٤٠٠ تعداد معادن درحال بهره‌برداري کشور ٦٠٢٥ معدن بوده که نسبت به سال قبل ٤,٢ درصد (٢٤٣ معدن) افزایش داشته است.

همچنین در این سال تعداد شاغلان معادن درحال بهره‌برداری کشور 130 هزار و 358 نفر بوده که نسبت به سال قبل ٨,٣ درصد (١٠٠٣١ نفر) افزایش داشته است.

گزارش مرکز آمار ایران می افزاید: در سال ١٤٠٠ معادن در حال بهره‌برداری کشور ٢١٩٧٥٤٦ میلیارد ریال ارزش افزوده ایجاد کرده‌اند که نسبت به سال قبل ٧٥,٦ درصد افزایش نشان می‌دهد. استان‌­های كرمان، يزد و خراسان رضوی به ترتيب با ١٠٩٦٠٥٢، ٤٠٢٤٩٤ و ١٧٨١٥١ ميليارد ريال بيش‌ترين ارزش افزوده را داشته‌اند.

علاوه بر این، در سال ١٤٠٠، حدود ٤٨٥٠٥٧ هزار تن مواد معدنی به ارزش ٢٧٥٠٢٤١ میلیارد ریال تولید شده كه نسبت به سال قبل از نظر مقدار ٣٨٧٠٥ هزار تن و از نظر ارزش ١٢٥٦٥٤٦ ميليارد ريال، به ترتيب معادل ٨,٧ درصد و ٨٤.١ درصد افزايش داشته است.

در این سال ارزش سرمايه‌گذاری معادن در حال بهره‌برداری کشور معادل ٧٨٧٦٥ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل ٤٣,٦ درصد افزایش داشته است.

 

شرح ١٣٩٩ ١٤٠٠
تعداد معادن ٥٧٨٢ ٦٠٢٥
تعداد شاغلان ١٢٠٣٢٧ ١٣٠٣٥٨
ارزش افزوده (ميليارد ريال) ١٢٥١٧٢٣ ٢١٩٧٥٤٦
جبران خدمات شاغلان (ميليارد ريال) ١٠٢٩١٩ ١٤٨٦٧٧
سرمايه‌گذاري (ميليارد ريال) ٥٤٨٦٦ ٧٨٧٦

 

برای دریافت متن کامل ایران گزارش «اینجا» را کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *