گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن سه‌شنبه 23 اسفند؛ دلار همچنان بر مدار پس‌لرزه نوسان/ تقاضای فولاد ایران تقویت شد

تازه ترین گزارش‌ها از بازار داخلی فولاد نشان می دهد: تقاضای فولاد ایران تقویت شده است.

به گزارش خبرنگار فولادبان، نرخ دلار امروز در بازار نوسانات زیادی را تجربه کرد و علی رغم کاهش در ساعات اولیه معامله اکنون روند صعودی به خود گرفته است. نرخ دلار در حالی در کانال‌های تلگرامی با نرخ 47 هزار تومان اعلام می‌شود که در بازار با قیمت 45 هزار و 100 به فروش می ‎رسد و این موضوع باعث نوسان قیمت برخی محصولات مانند زنجیره فولاد شده است.

از سوی دیگر، در بازار جهانی فولاد نیز نوسان قیمت ادامه دارد به طوری که هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس با قیمت ۵۶۰ دلار و هر تن بیلت صادراتی ایران بدون تغییر، با نرخ میانگین ۵۷۲ دلار مبادله شدند. همچنین بیلت صادراتی منطقه CIS با افت ۵ دلاری، با نرخ ۶۱۵ دلار به ازای هر تن مبادله شد در حالی که اسلب صادراتی این منطقه با افزایش ۲ دلار و ۵۰ سنتی، به قیمت ۶۷۰ دلار در هر تن به فروش رسید.

در همین حال، هرچند در هفته‌های گذشته تقاضا برای برخی مقاطع فولادی در ایران فروکش کرده بود اما امروز دوباره شاهد تقاضای پرفشار در بورس کالای ایران بودیم. آمار معاملات بورس کالای ایران نشان می‌‌دهد امروز برای ۷۶ هزار و ۹۸۶ تن میلگرد، ۵۱‌ هزار و ۱۴۴ تن تقاضا وجود داشت. همچنین نبشی که ۹۲۵ تن از حجم آن به تابلوی معاملات راه پیدا کرد، به میزان یک‌هزار و ۲۵۰ تن تقاضا برای این محصول به ثبت رسید.

علاوه بر این، یک‌‌هزار و ۸۱ تن تقاضا از سوی مشتریان برای ناودانی ثبت شد که ۲۸۷ تن از حجم عرضه این محصول بیشتر بود. در ادامه ۸ هزار و ۵۲۵ تن تیرآهن به تابلوی معاملات راه پیدا کرد و ۳۰ هزار و ۵۸۲ تن تقاضا برای این محصول وجود داشت. همچنین تقاضای ۳۰۰ تنی برای ۲ ‌هزار تن ورق قلع اندود روی تابلوی معاملات ثبت شد. امروز حجم راه یافته به تابلوی معاملات ورق گالوانیزه G، تنها ۲۵۰ تن بود و تقاضا برای این محصول ۲۵۰ تن بود.

البته باید توجه داشت با توجه به اینکه روزهای پایانی سال را می‌گذرانیم، پروژه‌های عمرانی به حالت تعلیق درآمده اند و احتمالا از پایان فروردین ماه دوباره آغاز زده می‌شود، این در حالی است که چینی‌ها هم قرار است به مسکن‌سازی ایران ورود کنند و باید دید در سال آینده آیا این مهم به نتیجه خواهد رسید؟ البته چینی‌ها میانجیگری میان ایران و عربستان را برعهده داشتند و برخی تحلیل‌ها بر این اساس است که یکی از عوامل کاهش نرخ ارز این مورد است.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز سه شنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد در تمام شرکت‌ها بدون تغییر بوده است .

در همین حال، در بازار محصولات نبشی و ناودانی در همه شرکت ها ثابت بوده است .

همچنین در بازار تیرآهن محصولات بخش کیلویی ثابت بوده ،شرکت ذوب آهن در بخش شاخه ایی از 100هزار تومان تا 500 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

علاوه بر این، در بازار پروفیل شاهد سکون قیمت ها در تمامی شرکت ها بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *