جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 18 اسفند 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش عرضه و افزایش قیمت کارخانه‌ها، قیمت کویل ورق گرم را افزایشی کرد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از صعودی شدن قیمت کویل ورق گرم به دنبال کاهش عرضه و افزایش قیمت کارخانه‌ها حکایت دارد.

کاهش عرضه و افزایش قیمت کارخانه‌ها، قیمت کویل ورق گرم را افزایشی کرد عینک فولادی

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، پس از اعلامیه افزایش قیمت دو شرکت «آرسلورمیتال» و «نیوکور» و گزارش محدودیت عرضه محصول، قیمت کویل ورق گرم در بازار غرب میانه آمریکا به طور چشم‌گیر صعودی شد.

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت کویل ورق گرم، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا 54.21 دلار به ازای هر هاندردویت (یک هزار و 84.20 دلار به ازای هر تن) محاسبه شد که این نرخ حاکی از رشد 8.01 و 9.34 درصدی نسبت به روز و هفته قبل است. این محصول در این مدت به ترتیب با قیمت 50.19 و 49.58 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

شاخص‌های به دست آمده از معاملات و پیشنهادات برای این محصول در بازه 55 تا 57.5 دلار به ازای هر هاندردویت قرار گرفتند.

همچنین شاخص بالاترین نرخ قیمت کویل ورق گرم را از تاریخ 16 ژوئیه 2022 (26 خرداد ماه 1401) به ثبت رساند. قیمت این محصول در این تاریخ، 54.58 دلار به ازای هر هاندردویت محاسبه شده بود.

شنیده شده در بازار

در همین حال، فعالان بازار گفتند: افزایش قیمت‌ها به دو دلیل کاهش عرضه محصول و اعلامیه افزایش 150 دلاری قیمت پایه شرکت «نیوکور» در روز جمعه 3 مارس (12 اسفند ماه 1401) رخ داده است.

شرکت آمریکایی «آرسلورمیتال» قیمت پایه محصولات نورد گرم را به 57.50 دلار به ازای هر هاندردویت افزایش داد که ناباوری خریداران در جنوب را برانگیخت. یک خریدار در این بازه اظهار داشت: برای پایداری راند اخیر افزایش قیمت، به میزان کافی تقاضا وجود ندارد در حالی که یک فروشنده مخالفت کرد و ادعا کرد که به دلیل ذخیره پایین انبارهای توزیع‌کنندگان و کمبود عرضه، تقاضا درحال افزایش است.

برخی کارخانه‌ها زمان تحویل محصولات خود را تا ماه ژوئیه اعلام کردند.

نقل قول روز

با این حال، نماینده یک کارخانه در بازار مطرح کرد: «سرعت بازار به قدری بالاست که قیمت معاملات تحول روزانه را از سر می‌گذراند تا هفتگی؛ همه نگاه‌ها در انتظار روند بازار قراضه در طول هفته جاری است.»

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors