مدیر عامل گروه سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به فولادبان عنوان کرد:

وجود هزاران معدن بلاتکلیف از معضلات بخش معدن/ منابع طبیعی و محیط زیست همکاری نمی‌کنند

مدیر عامل گروه سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: هزاران معدن بلاتکلیف، هزینه های زیاد حمل و نقل، خام فروشی، همکاری کم بانک ها، ماشین‌آلات معدنی فرسوده، قفل شدن اکتشاف در پهنه های معدنی، عدم همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله منابع طبیعی و محیط زیست از مهمترین مشکلات نهادی و زیر ساخت های معادن کشور است.

اردشیر سعد محمدی در گفتگو با فولادبان با اشاره به چالش‌های بخش معدن در سال جاری اظهارداشت: واقعیت این است که ایران با وجود ذخایر بزرگ معدنی، هنوز در ابتدای مسیر اکتشاف و استخراج و فرآوری مواد معدنی و صنایع معدنی و کارخانه های مرتبط با آن است.

وی گفت: در مقایسه با ذخایر و تنوع مواد معدنی، هنوز اکتشاف‌های عمیق و شناسایی ذخایر و کیفیت مواد معدنی در ابتدای راه است.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات تصریح کرد: هزاران معدن بلاتکلیف، هزینه های زیاد حمل و نقل، خام فروشی، همکاری کم بانک‌ها، ماشین‌آلات معدنی فرسوده، قفل شدن اکتشاف در پهنه های معدنی، نبود همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله منابع طبیعی و محیط زیست از مهمترین مشکلات نهادی و زیر ساخت‌های معادن کشور است.

وی بیان کرد: روش‌های استخراج و اکتشاف همچنان سنتی و در سطح زمین است و بسیاری از معادن به دلیل سرمایه گذاری اندک و کم عمق و با هدف رسیدن به سود آنی، مسیر علمی و حرفه ای را پیش نگرفته و اگر در عمق کم به نتیجه نرسیده باشند، آن را رها کرده و با اتلاف منابع و سرمایه مواجه شده اند.

این فعال معدنی با بیان اینکه در حالی که سرمایه گذاری و کار اکتشاف و استخراج باید با روش‌های حرفه ای و کار در عمق معادن انجام شود،  تصریح کرد: در صورت انجام شدن این کار شاهد نتایج بهتر در بلندمدت خواهیم شد.

به گفته سعد محمدی، با حفاری‌های چند صد هزار متری در سال نمی‌توانیم در بازار مواد معدنی با رقبایی که سالانه میلیون‌ها متر حفاری انجام می‌دهند، رقابت کنیم و نیازمند توسعه اکتشافات معدنی در اعماق هستیم. اگر فرصت موجود برای گرفتن سهم از بازار جهانی را از دست دهیم، به‌راحتی رقبا جایمان را می‌گیرند، بنابراین ناچاریم از تکنولوژی روز دنیا در این رابطه استفاده کنیم.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *