یک کارشناس فولادی در گفتگو با فولادبان مطرح کرد:

جذب منابع مالی خارجی در طرح‌های فولادی؛ اقدامی بسیار مهم و ضروری

یک کارشناس فولادی معتقد است: تغییرات مکرر قوانین و مقررات صادراتی با توجیه کنترل بازار داخل، بر اعتبار ایران در عرصه بین‌المللی تاثیر منفی خواهد گذاشت و جایگاه ما به‌عنوان یک تأمین‌کننده را تضعیف می‌کند.

محمدرضا قاسمی در گفتگو با فولادبان در خصوص چالش‌های صنعت فولاد اظهارداشت: هم اکنون سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیربنایی، خطوط راه‌ها، راه‌‌آهن و ناوگان‌های حمل زمینی و ریلی از مهم‌ترین بسترهای مورد نیاز این صنعت است. البته وجود تحریم‌ها و عدم تمایل شرکت‌های خارجی برای تأمین سرمایه نیز کار را مشکل‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه تأمین مالی پروژه‌های فولاد یکی دیگر از مشکلات صنعت است، گفت: در شرایط فعلی، به دلیل کمبود منابع مالی در کشور و عدم توانایی تأمین مالی داخلی در اجرای پروژه‌ها، جذب منابع مالی خارجی در طرح‌های فولادی اقدامی بسیار ضروری است. بر همین اساس، لازمه جذب منابع خارجی وجود ثبات و امنیت در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و قوانین و مقررات هر کشور محسوب می‌شود

این کارشناس فولادی افزود: متاسفانه در کشور به لحاظ امنیت اقتصادی و تغییرات مستمر و دست‌وپاگیر قوانین و مقررات، جذب منابع مالی خارجی به سختی قابل انجام است، تا جایی که علی‌رغم دریافت منابع مالی خارجی در اندک پروژه‌های فولادی با صرف زمان طولانی برای اخذ آن، به دلیل عدم مدیریت صحیح موفق نشدیم.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست دولت در ایجاد محدودیت‌های صادراتی و اصرار بر قیمت‌گذاری تثبیتی برای اشباع بازار داخل، شیوه غلطی است. تغییرات مکرر قوانین و مقررات صادراتی با توجیه کنترل بازار داخل، بر اعتبار ایران در عرصه بین‌المللی تاثیر منفی خواهد گذاشت و جایگاه ما به‌عنوان یک تأمین‌کننده را تضعیف می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *