گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

صعودی شدن قیمت قراضه در بازار ترکیه+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رشد قیمت قراضه در بازار داخلی ترکیه به دنبال آغاز بازسازی‌ها پس از زلزله اخیر حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر قیمت قراضه در بازار داخلی ترکیه در پی افزایش تقاضا، به روند صعودی خود ادامه داد. این افزایش تقاضای محصول ناشی از عملیات بازسازی به دنبال وقوع زلزله‌های عظیم این کشور در سه هفته گذشته بود.

در این راستا، در یک هفته اخیر دو تولیدکننده محصولات بلند فولادی در منطقه ازمیر و مرمره قیمت خرید قراضه را بین 200 تا 670 لیر (11 تا 36 دلار) به ازای هر تن افزایش دادند.

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت قراضه فولادی، بازار داخلی، تحویل به ترکیه بین 8 هزار لیر تا 8 هزار و 450 لیر (426 تا 450 دلار) به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی نسبت به هفته قبل حدود 320 تا 400 لیر به ازای هر تن افزایش یافت. این محصول در هفته گذشته در بازه 7هزار و 600 لیر تا 8 هزار و 130 لیر به ازای هر تن معامله می‌شد.

در همین حال، فولادسازان ترکیه با پیش‌بینی دولت درباره نیاز 4 میلیبون تن میلگرد در سه تا چهار ماه آینده برای ساخت‌وساز مناطق زلزله‌زده، فعالیت خود در زمینه واردات را افزایش دادند.

همچنین در یک هفته اخیر، فولادسازان این کشور در منطقه ازمیر قیمت خرید برای قراضه داخلی را افزایش دادند.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت قراضه فولادی، ضایعات کشتی، بازار داخلی، تحویل ترکیه در بازه 450 تا 455 دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی حاکی از افزایش 35 دلاری قیمت به ازای هر تن نسبت به هفته گذشته است. این محصول در هفته قبل 415 تا 420 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *