یک فعال بازار فولاد در گفتگو با فولادبان مطرح کرد:

رکود تمام عیار بازار فولاد در سال 1401/ دامپینگ روسیه دست فولادسازان را از پشت بست

یک فعال بازار فولاد می گوید: فولادی‌ها در سال 1401 تا حد زیادی در رکود به سر بردند و این عملکرد در نیمه اول سال بیشتر مشاهده شد.

کوروش امیری در گفتگو با فولادبان در رابطه با تحلیل بازار فولاد و آهن در سال 1401 اظهارداشت: با توجه به وضعیت بازار، فولادی‌ها در این سال تا حد زیادی در رکود به سر بردند و این عملکرد در نیمه اول سال بیشتر مشاهده شد.

وی گفت: در نیمه دوم سال محصولات فولادی افزایش قیمت زیادی را به خصوص در روزهای پایانی تجربه کردند به گونه‌ای که در حال حاضر قیمت هر گیلوگرم پروفیل از 22 هزار تومان به 29 هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن کرمانشاه با بیان اینکه بازار فولاد ایران در شرایط رکود به سر می‌برد، افزود: محصولات فولادی در چند هفته اخیر توانست روند افزایش فوق‌العاده‌ای را تجربه کند که به همین دلیل، رکود در بازارهای مختلف و به ویژه در فولاد همچنان تداوم دارد. در این راستا، مردم نیز توانایی و قدرت خرید خود را از دست داده‌اند.

امیری با اشاره به وضعیت صادرات در سال 1401 و تأثیر دامپینگ کشور روسیه بر آن، اظهارداشت: در بهار 1401، روسیه به دلیل تحریم‌هایی که برای آن اعمال شد، محصولات خود را پایین‌تر از نرخ جهانی فروخت که به همین دلیل، فولاسازان ایران نتوانستند در این رقابت پیروز شوند. برهمین اساس، به دلیل دامپینگ کشور روسیه در صنعت فولاد، شرایط بدی برای فولادسازان کشور ایجاد شد و روند صادراتی کشور را دچار نزول کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *