جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد 13 اسفند 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن شنبه سیزدهم اسفند؛ دور برگردان فولاد از افزایش قیمت/ شمش جهانی گران شد

در حالی که امروز قیمت ارز در بازار اندکی افزایش یافت، قیمت برخی مقاطع فولادی در وضعیت ثبات و کاهشی قزار گرفتند.

تحلیل روزانه بازار آهن شنبه سیزدهم اسفند؛ دور برگردان فولاد از افزایش قیمت/ شمش جهانی گران شد اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد آینده بازار فولاد, افزایش قیمت جهانی فولاد, قیمت جهانی فولاد, قیمت شمش فولاد

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز نرخ ارز در پایه ۵۴ هزار تومان مورد معامله قرار‌ گرفت و روند کاهشی آن متوقف شد اما در بازارهای مختلف از جمله فولاد شاهد ثبات و کاهش قیمت بودیم.

با این حال، نگاهی به بازار جهانی نشان می دهد: هزینه تولید در اغلب کشورها از جمله آمریکا به دلیل افزایش قیمت گاز طبیعی رسد داشته و در آینده‌ای نه چندان دور بر بازار فولاد جهان نیز تاثیر می‌گذارد.  بیلت در منطقه دریای سیاه نیز رشد اندکی داشت و در بازه ۶۲۵ تا ۶۳۰ دلار در حال معامله است.

همچنین میلگرد چین در بازارهای جهانی در حال رشد است و با نرخ ۶۴۱ دلار در هر تن معامله می‌شود، این در حالی است که در یکسال گذشته شمش چین در یک بازه قیمتی مشخص معامله می‌شد اما اکنون روند رشد را پیش گرفته است.

علاوه بر این، ایران نیز در زمینه صادرات باوجود قطعی گاز صنایع وضعیت مطلوبی دارد اما ادامه آن نه تنها به تولید بلکه به صادرات آسیب می‌زند. آمار و ارقام وضعیت صادرات مقاطع فولادی ایران در بهمن ماه بیانگر آن است که ۱.۱ میلیون تن صادر شده و از اکنون دولت باید به فکر تامین پایدار برق در تابستان باشد.

البته براساس قانون مجلس، ساعت‌ها که در اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده می‌شد دیگر تغییر نمی‌کند و این به معنای کسری تولید برق خواهد بود که هم اثر آن در بخش خانگی دیده می‌شود و هم در بخش صنایع و حالا باید دید چه سیاستی پیش گرفته می‌شود.

آخرین وضعیت بازار آهن  چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز شنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها ثابت بوده است و در دو شرکت از 1000 تا 2000 تومان کاهش قیمت مشاهده شده است و در یک شرکت 500 تومان افزایش قیمت دیده می‌شود.

در همین حال، در بازار نبشی و ناودانی در اکثر شرکت ها تا این لحظه ثابت بوده است و در یک شرکت 4000 تومان کاهش قیمت مشاهده می‌شود .

همچنین در شرکت‌ ظفر بناب قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کرد و شرکت ذوب آهن در بخش شاخه ایی از 100 تا 500 هزار تومان کاهش قیمت اعلام شده است.

علاوه بر این، در بازار پروفیل در اکثر بخش ها شاهد ثبات قیمت بودیم و در یک شرکت 4300 تومان کاهش قیمت داشته است .

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors