جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 اسفند 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه یازدهم اسفند؛ دلار کوتاه آمد/ روند نزولی نرخ فولاد بیشتر شد

نرخ ارز امروز هم روند نزولی خود را ادامه داد و قیمت برخی مقاطع فولادی را نیز در بازار کاهش داد.

به گزارش خبرنگار فولادبان دلار امروز دوباره یک پله دیگر عقب نشینی کرد و وارد کانال ۵۳ هزار تومان شد‌ و اکنون با نرخ ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود‌ و باعث شد قیمت برخی مقاطع فولادی روند نزولی را طی کنند.

در همین حال، در طول هفته‌ای که گذشت، مقاطع فولادی در بازارهای جهانی نوسانات زیادی را تجربه کرد. از بیلت و اسلب گرفته تا میلگرد و شمش‌های فولادی. برخلاف اینکه هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر مانده بود و 535 دلار قیمت خورد، هر تن بیلت صادراتی ایران با افزایش 19.5 دلاری، با نرخ میانگین 567 دلار مبادله شد.

همچنین بیلت صادراتی منطقه CIS با افزایش یک دلاری، با نرخ 608 دلار به ازای هر تن مبادله شد در حالی که اسلب صادراتی این منطقه بدون تغییر، به قیمت 647 دلار و 50 سنت در هر تن به فروش رسید.

در بازار سنگ آهن چین نیز که شرایط نامطلوبی را سپری می‌کرد وارد یک مسیر مناسب شدت و قرارداد آتی سنگ آهن با افزایش قیمت، به دلیل ارقام بهتر از انتظار فعالیت تولیدی چین و امید به احیای تقاضا در تولید فولاد برتر دنیا را افزایش داد.

علاوه بر ابن، بررسی معاملات بورس کالای ایران هم نشان می‌دهد تقاضا بیشتر از عرضه است اما برخی کارشناسان به دلیل تغییر نرخ پایه هشدار می‌دهند. بر اساس قیمتهای صادراتی ایران و نرخ سامانه نیما قیمتهای فولاد داخلی تا 20 درصد حباب قیمت داشته و با اتصال گازطبیعی صنایع و افزایش تولید، به مرور زمان تخلیه خواهد شد. این افزایش عرضه، عامل کاهش قیمت محصولات اسفنجی در بورس کالا به محدوده زیر 9.9 میلیون تومان در هر تن شده و قیمت شمش فولاد را به محدوده 16.5 میلیون تومان بر اساس قیمتهای حال حاضر صادراتی فوب ایران، کاهش خواهد داد.

البته در این میان باید دید بخش سیاسی ایران این بار می‌تواند به کمک اقتصاد بیاید یا خیر. آنطور که وزیر امور خارجه گفته پنجره توافق همچنان باز است اما نه برای همیشه و این موضوع ظاهرا به مذاق غربی‌ها خوش نیامده است. حالا باید دید ایران چه سیاستی را پیگیری و اجرا خواهد کرد.

آخرین وضعیت بازار آهن  چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز پنجشنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها ثابت بوده است و در دو شرکت از 2000 تا 3500 تومان کاهش قیمت مشاهده شده است .

در همین حال، در بازار نبشی و ناودانی در همه ی شرکت ها قیمت ها ثابت بوده است.

همچنین در شرکت‌ ظفر بناب قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کرد و شرکت ذوب آهن در بخش شاخه ایی از 100 تا 500 هزار تومان کاهش قیمت اعلام شده است.

علاوه بر این، در بازار پروفیل در اکثر بخش ها شاهد ثبات قیمت بودیم و در یک شرکت 4700 تومان افزایش قیمت داشته است .

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors