جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 10 اسفند 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

روزهای آرام قیمت ورق گرم گالوانیزه آمریکا/ قیمت کویل ورق سرد افزایش یافت

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رشد قیمت کویل ورق سرد و ثبات قیمت ورق گرم گالوانیزه آمریکا در یک هفته اخیر حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر پس از اینکه کارخانه‌ها رشد قیمت پایه کویل ورق گرم را اعلام کردند، قیمت کویل ورق سرد آمریکا به صورت جزئی افزایش یافت و قیمت ورق گرم گالوانیزه ثابت باقی ماند.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت کویل ورق سرد، فوب کارخانه آمریکا با رشد 1.92 درصدی نسبت به هفته قبل به 53 دلار به ازای هر هاندردویت رسید. این محصول در هفته گذشته با قیمت 52 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

البته شاخص‌های به دست آمده از معاملات و پیشنهادات برای این محصول در بازه 51 تا 62 دلار به ازای هر هاندردویت گزارش شدند.

در همین حال، آمار پایین معاملات در طول هفته اخیر حکایت از رکود بازار تقاضا دارد..

همچنین کارخانه‌های آمریکایی ششمین افزایش قیمت محصولات تخت فولادی را اعلام کردند و قیمت پایه نورد گرم 50 دلار به ازای هر هاندردویت شنیده شد.

تازه ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که تاثیرات این رشد قیمت بر بازار نورد سرد، درحال نمایان شدن است.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت ورق گرم گالوانیزه (نورد سرد)، فوب کارخانه آمریکا با قیمت 53 دلار به ازای هر هاندردویت (یک هزار و 60 دلار به ازای هر تن) گزارش شد که این میزان حاکی از ثبات نسبت به هفته گذشته و رشد 8.16 درصدی نسبت به 9 فوریه (20 بهمن ماه 1401) است. این محصول قبلا با قیمت 49 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

شاخص‌های به دست آمده از معاملات و پیشنهادات قیمت برای این محصول در بازه 53 تا 62 دلار به ازای هر هاندردویت برآورد شده‌اند. یک توزیع‌کننده در این باره اظهار داشت: تقاضای ورق گرم گالوانیزه ثابت است اما میزان عرضه در بازار پایین است. وی افزود: رشد قیمت محصولات تخت در بازار داخلی می‌تواند شعله بازار واردات را روشن کند.

به گفته برخی منابع بازار، انتظار می‌رود پس از اعلام ششمین مرحله افزایش قیمت و پیش‌بینی بازار صعودی قراضه در ماه مارس، قیمت‌ها بیش از این افزایش یابند.

زمان آماده‌سازی کویل ورق سرد و ورق گرم گالوانیزه (نورد سرد) بین شش تا هشت هفته برآورد شده است.

تفاوت قیمت‌ها چقدر است؟

در یک هفته اخیر، قیمت کویل ورق گرم به رشد خود ادامه داد و آمار بالاترین افزایش قیمت به فاصله دو روز را از زمان آغاز فعالیت ارزیابی قیمت فست‌مارکتز را به ثبت رساند.

برهمین اساس، میانگین شاخص قیمت کویل ورق گرم آمریکا بین تاریخ 17 تا 23 فوریه (28 بهمن تا 4 اسفند ماه 1401) با رشد 6.64 درصدی به 44.33 دلار به ازای هر هاندردویت رسید. میانگین شاخص قیمت قبلی این محصول 41.57 دلار به ازای هر هاندردویت محاسبه شده بود.

در همین حال، رشد بی‌سابقه قیمت نورد گرم، کاهش تفاوت قیمتی این محصول با محصولات نورد سرد و پوشش‌دار را در پی داشت.

البته تفاوت قیمت کویل ورق گرم و سرد در حال حاضر 8.67 دلار به ازای هر هاندردویت است که این میزان حاکی از کاهش 20.3 درصدی نسبت به قبل است. آخرین محاسبه تفاوت قیمتی این دو محصول 10.43 دلار به ازای هر هاندردویت بود.

همچنین تقاوت میان قیمت کویل ورق گرم و ورق گرم گالوانیزه (نورد سرد) 8.67 دلار به ازای هر هاندردویت است که این رقم حکایت از نزول 24.15 درصدی نسبت به آخرین آمار را دارد. محاسبات قیلی تفاوت قیمت این دو محصول را 11.43 دلار به ازای هر هاندردویت برآورد کرده بودند.

علاوه بر این، تفاوت قیمتی معقول این محصولات 10 دلار به ازای هر هاندردویت است.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت ورق گرم گالوانیزه (نورد گرم)، فوب کارخانه آمریکا 52 دلار به ازای هر هاندردویت بود که نسبت به قبل بدون تغییر ماند.

همجنین براساس ارزیابی این نشریه، قیمت ورق گرم گالوانیزه با ضخامت 0.03 تا 0.13 اینچ  (نورد سرد)، فوب کارخانه آمریکا در همان روز 61 دلار به ازای هر هاندردویت بود که این رقم نسبت به قبل ثابت باقی ماند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors