جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 اسفند 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تعادل در زنجیره فولاد برقرار نشد/ به وارد کننده سنگ آهن تبدیل شده‌ایم

رئیس مرکز متخصصین صنعت فولاد گفت: : باید رویکرد تفکری را هم تغییر دهیم و باید از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم تا در آینده صنعت درخشانی از فولاد داشته باشیم.

احسان ظفری در گفتگو با فولادبان، درباره پیش بینی افزایش 40 تا 50 درصدی حقوق دولتی معادن در بوده سال آینده اظهار کرد: زمانی که ما نتوانستیم تعادل را در زنجیره فولاد برقرار کنیم، باید منتظر عواقب آن نیز باشیم.

وی گفت: تمام سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت صنایع بالادستی سوق داده ایم در حالی که باز هم از این موضوع نتوانستیم به درستی استفده کنیم.

رئیس مرکز متخصصین صنعت فولاد با اشاره به میزان ذخایر معدنی ایران، تصریح کرد: در حال حاضر ایران 1.2 درصد ذخایر معدنی دنیا را در اختیاردارد ولی هیچ خروجی مثبتی نداشته است. چرا با وجود این ذخایر باید به نقطه کمبود سنگ آهن برسیم؟

ظفری با تاکید بر اصلاح اشتباهات گذشته، خاطرشان کردرئیس مرکز متخصصین صنعت فولاد : در حال حاضر به وارکننده سنگ آهن تبدیل شده ایم و نهایتا تا 20 سال آینده از این ماده معدنی برخوردار خواهیم بود.

این فعال صنعت فولاد بیان کرد: باید مطالعاتی با استفاده از بدنه هر بخش با توجه به متخصصینی که در زنجیره وجود دارد، صورت پذیرد. در این راستا، قانونگذار حرف‌ها و مشکلات موجود را بشنود و اگر بر خلاف قانون بود، حذف شود.

وی در پایان با اشاره به عدم استفاده از نظرات نخبگان در عرصه های مختلف، گفت: باید رویکرد تفکری را هم تغییر دهیم و از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم تا در آینده صنعت درخشانی از فولاد داشته باشیم.

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors