جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 بهمن 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اسامی متخلفان بورسی منتشر می‌شود

رئیس سازمان بورس گفت: انتشار معاملات، شفافیت در آمار تخلفات بازار سرمایه از رویکرد‌های سازمان بورس است و طبق قانون تخلفات بازار سرمایه افشا و نوع تخلف با اسم در سایت سازمان بورس ثبت می‌شود.

به گزارش فولادبان، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: یکی از مسئولیت‌های اصلی سازمان بورس ایجاد یک فضای شفاف و منسجم است. از سال گذشته که در بورس هستم روی شفافیت ناشران بورسی متمرکز شدیم. انتشار مزنه معاملات و شفافیت در آمار تخلفات بازار سرمایه نیز از دیگر محور‌های رویکردی ماست.

وی عنوان کرد: قانونی در این خصوص در بند چ احکام داریم که می‌گوید تخلفات بازار سرمایه باید افشا بشود. بعد سال‌ها که این قانون انجام نمی‌شد دستورالعمل آن تهیه شد و اشخاصی که بعد از تاریخ تصویب تخلفی را انجام بدهند نوع تخلف با اسم در سایت سازمان بورس ثبت می‌شود. در بازار سرمایه ۸ هزار همت دارایی وجود دارد و این حساسیت مسئله را نشان می‌دهد.

عشقی با بیان اینکه زیرساخت‌های معاملات بازار را از طریق منسجم بودن آن دنبال کردیم، گفت: کسانی که معاملات انجام می‌دهند، فعالیت‌شان رصد آنلاین می‌شود. بحث کارایی به سمتی رفته که دامنه نوسانات را اصلاح کنیم. خوشبختانه در این حوزه نتایج خوبی داشتیم. البته از اقدامات جدی ما در دوره جدید انحصار زدایی از مجوز‌های مالی است. مجوز‌های سبب گردانی انباشته شده بود و این را از طریق سامانه مجوز‌ها تسهیل کردیم. در کنار دادن مجوز‌های جدید. با نهاد‌های مالی که تخلف می‌کنند هم بنای تشدید برخورد‌ها را داریم. اگر تخلفی بکنند حتی تا مرحله لغو مجوز هم پیش می‌رویم. کار دشواری است، ولی آن را پیش می‌بریم.

رئیس سازمان بورس با اشاره به دیگر اقدامات این نهاد در یک سال اخیر اظهارداشت: انواع صندوق‌های سرمایه گذاری را راه‌اندازی کرده‌ایم. به خاطر اینکه ذائقه مختلف را جواب بدهیم انواع صندوق‌ها مثل اهرمی و غیر حضوری را ایجاد کردیم. صندوق تضمین اصل سرمایه، صندوقی است که در آن اصل پول افراد ضرر نمی‌کند و هرچه سود کنند به خودشان تعلق می‌گیرند. صندوق املاک و مستغلات نیز برای بانک‌ها و مجموعه‌های بزرگ راه‌اندازی شد. به این شکل که مردمی که پول خرد دارند می‌توانند واحد‌های سرمایه گذاری صندوق را خریداری کنند. هرچقدر که این ملک عایدی داشته باشد بین دارندگان ملک تقسیم می‌شود.

وی همچنین گفت: طرح صندوق در صندوق را راه‌اندازی کردیم که صندوقی متشکل از صندوق‌های مختلف است. همچنین بحث اصلاح اساس‌نامه صندوق‌های داده یکم را ایجاد کردیم.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors