جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 10 بهمن 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اکتشاف ۵۰ میلیون تن سنگ آهن در غرب کشور

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ توانستیم ۵۰ میلیون تن سنگ آهن جدید را در منطقه غرب کشور اکتشاف و به ذخایر کشور اضافه کنیم.

به گزارش فولادبان، اردشیر سعدمحمدی اظهارداشت: خوشبختانه با برنامه ریزی روی اکتشافی که در شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات عملیاتی کردیم، برای سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۰ هزار متر حفاری عمقی را در دستور کار قرار دادیم. همچنین ۷ دستگاه حفاری جدید در مجموعه خریداری شده است که بتوانند اکتشافات را تکمیل کنند.

وی گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ میزان این ذخایر ارتقا جدیدتری پیدا خواهند کرد و در منطقه غرب کشور که در قدیم سنگ آهنی وجود نداشت، شاهد ذخایر خوبی خواهیم بود.

سعدمحمدی با بیان اینکه برای طرح‌های فولاد اردبیل و کردستان منابع مورد نیاز تولید مورد استفاده قرار خواهد گرفت، افزود: دو دستگاه حفاری در منطقه مس جانجا زاهدان در استان سیستان و بلوچستان در حال کار است که امیدواریم به زودی چند دستگاه دیگر نیز به آن اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط ژئوفیزیک در این منطقه در ۴۳ هزار نقطه اجرا شده که ذخایر خوبی را در آنجا به‌دست آورده‌ایم، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ دو سیستم اکتشاف همچنان در این منطقه ادامه خواهد داشت. در واقع، در منطقه سیستان و بلوچستان بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شکل خواهد گرفت.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات اظهارداشت: امیدوار هستیم که بتوانیم هر چه زودتر در آن منطقه کنسانتره مورد نظر را که قابلیت صادراتی و ارز آوری را برای کشور دارد، به اجرا بگذاریم.

سعد محمدی گفت: شرکت سرمایه گذاری یک شرکت نهاد مالی در بازار سهم بوده است. در سیستم یک تغییر مسیری اتفاق افتاده که هم اکنون روی طرح‌های بزرگ بیش از ۲۱ طرح (پروژه) را خودش سرمایه گذاری می‌کند، لذا مقایسه‌ای با گذشته اش به آن شکل خاص ندارد. امیدواریم ظرف سه چهار سال آینده این مجموعه تبدیل به یک مجموعه بزرگ به عنوان یک هلدینگ تولیدی شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors