جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 09 بهمن 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قیمت میلگرد آمریکا چرا در ماه ژانویه صعوی شد؟

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از افزایش قیمت میلگرد آمریکا در ماه ماه ژانویه حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن و به گفته فعالان بازار، قیمت میلگرد SBQ آمریکا در ماه ژانویه در راستای رشد قیمت قراضه و آلیاژ، افزایش یافت.

در این راستا، قیمت میلگرد SBQ نورد گرم با ضخامت یک اینچ سری 1000، فوب کارخانه آمریکا 62 دلار به ازای هر هاندردویت (یک ‌هزار و 240 دلار به ازای هر تن) گزارش شد که این نرخ نسبت به روز و هفته قبل به ترتیب 2.90 و 3.33 درصد افزایش یافت. این محصول در این مدت به ترتیب با قیمت 60.25 و 60 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

همچنین قیمت میلگرد SBQ نورد سرد با ضخامت یک اینچ، فوب کارخانه آمریکا در روز جمعه، 83 دلار به ازای هر هاندردویت محاسبه شد که این نرخ نسبت به روز و هفته قبل به ترتیب 1.53 و 1.84 درصد افزایش یافت. قیمت این محصول در این مدت به ترتیب 81.57 و 81.50 دلار به ازای هر هاندردویت بود.

نمای کلی بازار

بنابه گفته فعالان بازار، رشد قیمت قراضه و موادخام اولیه عامل کلیدی افزایش قیمت این محصول در سه ماهه نخست سال بود. در این راستا، قیمت قراضه فولادی تمیز No1، تحویل به کارخانه غرب میانه که بالاترین قیمت در ماه نوامبر را 360 دلار به ازای هر هاندردویت ثبت کرد،

با وجود اینکه بازار دوباره رونق گرفته است، اما افزایش تجارت مطابق میزان موردانتظار فعالان بازار نبود. یک توزیع‌کننده در بازار جنوب آمریکا در این باره اعلام کرد: ما شاهد تقاضای قابل‌قبول در محصول میلگرد SBQ بودیم، اما پررونق نبود.

وی افزود: عملکرد کارخانه‌های میلگرد SBQ نورد گرم قابل‌قبول است اما ما نشانه‌هایی از کاهش سرعت هستیم و اگر صنایع اصلی از جمله نفت و گار سرعت خود را بالا نبرند، این موضوع می‌تواند مشکلاتی را در پی داشته باشد.

همچنین نماینده یک کارخانه عنوان کرد: تحویل میلگرد SBQ نورد گرم پیشرفت کرده و زمان آماده‌سازی به شش تا هشت هفته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: دغدغه کنونی این است که ظرفیت میلگرد SBQ نسبت به سه سال گذشته کمتر است. کسی از وضعیت قیمت در موقعیت عرضه محدود سخن نمی‌گوید.

این نماینده توضیح داد: خریدهای دویلی که کارخانه‌ها در سال گذشته و با وجود عرضه محدود داشتند، در ماه‌های اخیر از بازار رخت بربسته‌اند؛ ما اکنون شاهد تقاضای حقیقی هستیم.

در ادامه یک توزیع‌کننده که خریدار میلگرد SBQ نورد گرم است ، اظهارداشت: با زمان آماده‌سازی جدید، ثبت سفارش نسبت به سال گذشته، آسان‌تر است.

در همین حال، این توزیع‌کننده محتاط بود و در ادامه چنین گفت: به نظر می‌رسد که تقاضا کاهش یافته است و تاکنون در ماه ژانویه تقاضای دیوانه‌واری را که به دنبالش بودیم، مشاهده نکردیم.

همچنین توزیع‌کننده‌ای در بازار غرب میانه آمریکا، تقاضا را “اندک” و زمان‌ آماده‌سازی میلگرد SBQ نورد گرم را تا ماه ژولای عنوان کرد، این درحالی است که این توزیع‌کننده زمان آماده‌سازی میلگرد SBQ نورد سرد را بین چهار تا شش هفته اعلام کرد.

در همین راستا، تقاضای میلگرد SBQ نورد سرد افزایش یافته است. این توزیع‌کننده در این باره تاکید کرد: یکی از کارخانه‌های نورد سرد اعلام کرد که در اولین هفته سال سرعت کمی داشتند اما پس از آن سرعتشان بیشتر شده است. وی سپس اشاره کرد: بسیاری از خریداران در تلاش هستند تا محصولات را تا پیش از تاثیر رشد قیمتی 60 دلار به ازای هر تن قراضه در تحویل یکم فوریه، خریداری کنند.

بنابه گفته وی، ممکن است رشد قیمت قراضه موقت باشد. من شنیده‌ام که سرعت رشد قیمت قراضه در ماه فوریه کاهش خواهد یافت. بنابراین اگر این خبر درز پیدا کند، تلاش برای فروش محصولات بی‌ثمر خواهد ماند.

در همین حال، نماینده یک شرکت ثانویه در رابطه با محصولات نورد سرد گفت: شروع محکم و خولی برای سال داشتیم و میزان فروش عالی بود. وی در ادامه افزود: هنوز بازارهایی هستند که درحال فروش هستند و به طور کلی، تجارت قدرتمند است.

در حالی ذخایر خریداران صنعت تجهیزات نفت و گاز در سال‌های اخیر افزایش یافته ‌است و درحال تخلیه ذخایر خود هستند که کارخانه‌های این بخش پیش‌بینی سال 2023 قدرتمندی را دارند.

البته بخش کشاورزی به طور ویژه ای قدرتمند است به طوری که درحال حاضر این بخش رهبر بازار تقاضای میلگرد SBQ نورد سرد به شمار می رود.

علاوه بر این، نماینده یک کارخانه دیگر که بسیار محتاط بود، عنوان کرد: به طرز شگفت‌آوری بازار نورد سرد ماه ژانویه آرام است.

همچنین یک توزیع‌کننده در بازار شمال شرق که خریدار میلگرد SBQ نورد سرد است، بیان کرد: بازار تقاضا محتاط بود اما آن را برای اینکه کارخانه‌ها قیمت مورد نظر خود را حفظ کنند، به اندازه کافی قدرتمند دانست. وی در این راستا اشاره کرد: میزان تقاضای کلی در نتیجه شرایط محدود بازار و کاهش عرضه، 5 درصد افت کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors