جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 09 بهمن 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه نهم بهمن/ فولاد نظاره‌گر نوسانات متوالی ارز

تازه ترین گزارش‌ها از بازار داخلی فولاد نشان می دهد: هم اکنون بازار آهن نظاره‌گر نوسانات متوالی ارز شده است.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با قیمت ۴۴ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه شد و نسبت به روز گذشته افزایش ۳۰۰ تومانی را تجربه کرد اما این نوسان صعودی در بازار فولاد نه تنها اثری نداشت بلکه در برخی مقاطع فولادی کاهش قیمت را نیز شاهد بودیم.

در حالی که در بازار ایران کاهش قیمت اتفاق افتاده، بررسی بازار جهانی کامودیتی‌ها نشان می‌‌دهد تقاضا و قیمت در مسیر رشد قرار دارند. بازار هفتگی آمریکا نشان می‌دهد در هفته گذشته میلادی بازار فلزات بیشترین جذب سرمایه را داشتند و به ترتیب طلا، مس و آلومینیوم و فولاد در چهار جایگاه نخست قرار گرفته‌اند

در همین حال، با اینکه امروز بازار جهاتی تعطیل است اما آمارهای یک هفته اخیر حاکی از آن است که مس در اروپا ۱۳ درصد و ورق گرم فولادی در منطقه CIS حداقل ۱۲ درصد رسد داشته است. به نظر می‌رسد یکی از دلایل افزایش تقاضا و قیمت کاهش تولید فولاد در اروپا است.

همچنین با اینکه در کشورهای اروپایی قطع گاز صنایع اتفاق نیفتاده اما هزینه تامین انرژی آنقدر برای کارخانجات سخت شده که آلمان به عنوان برترین اقتصاد اروپا با کاهش تولید فولاد مواجه شده است. در میان افزایش قیمت‌هایی که در مقاطع فولادی در بازار‌های جهانی اتفاق افتاد، بیلت ایران نیز در همین مسیر قرار داشت با رشد تقریبا یک درصدی ۵۴۴ دلار در هر تن قیمت خورد.

از سوی دیگر، ترک‌ها افزایش مواد اولیه مانند قراضه را از آمریکا افزایش دادند. نشریه فست مارکت در این باره گزارش داد: افزایش یکباره تقاضای ترکیه برای واردات قراضه از آمریکا باعث افزایش قیمت این مواد اولیه در بازار شده است. به نظر می‌رسد ترکیه به دنبال افزایش تولید و جبران کاهش عرضه اروپا است تا سهم خود را در بازار تقویت کند اما بعید است اروپا با همین روش به کار خود ادامه دهد و قطعا ریل نود را تغییر می‌دهند.

علاوه بر این، کنسانتره سنگ آهن در یک هفته اخیر افزایش حدود ۳ درصدی را نسبت به هفته قبل از خود داشت و در نرخ  ۱۴۴ دلار معامله می‌شد. امروز در بورس کالا این محصول عرضه شد و با توجه به تقاضای جهانی انتظار می‌رفت شرکت‌های داخلی نیز معاملات خود را تکمیل کنند اما یکباره اعلام شد این محصول از روی تابلو حذف شده است. در ابتدا قرار بود 80 هزار تن کنسانتره سنگ آهن در تالار حراج باز بورس کالا معامله شود که تمامی آن از روی تابلوی معاملات حذف شد و هیچ محصولی روی تابلوی معاملات باقی نماند.

از آخرین وضعیت بازار آهن  چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز یکشنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها ثابت بوده است و در دو شرکت نوسان قیمت مشاهده میشود.

در همین حال، در بازار محصولات محصولات نبشی و ناودانی در همه شرکت ها تا این لحظه ثابت بوده است .

در بازار تیرآهن، قیمت محصولات در بخش کیلویی قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کرد و شرکت ذوب آهن در بخش شاخه ایی از 20 تا 100 هزار تومان کاهش قیمت مشاهده می شود.

علاوه بر این، در بازار پروفیل در اکثر بخش ها شاهد ثبات قیمت بودیم و در یک شرکت 400 تومان کاهش قیمت مشاده می شود .

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors