جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 بهمن 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تقاضای ساخت و ساز و چشم انداز میلگرد در سال‌جاری میلادی

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد نشان می‌دهد: چشم انداز میلگرد آمریکا بر تاثیر نرخ بهره بالا و تاثیر بر صنعت ساخت و ساز تجاری و غیر تجاری‌ افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در کنفرانسی که حول محور ساخت و ساز در ۱۷ تا ۱۹ ژانویه برگزار شد، تعاملات در میان فعالان بازار میلگرد مورد بررسی قرار گرفت و بسیاری انتظار داشتند تقاضا در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ کاهش یابد‌.

در این میان، برخی منابع گفتند: بازار ساخت ساز مسکونی در مقایسه با بخش‌های غیر مسکونی و تجاری به شدت تحت تاثیر نرخ بهره بالا قرار گرفته است.

همچنین مردم نگران تقاضا هستند که ما در این وضعیت رکود خواهیم ماند یا خیر؟ یک توزیع کننده در این باره گفت: لغو سفارش بر بازار تاثیر می‌گذارد‌. تقاضا به طور قطعی کاهش یافته است.

در ادامه توزیع کننده ثانویه خاطرنشان کرد: انتظار می رود تقاضای میلگرد در بهار امسال قوی باشد. من فکر می کنم کارخانه ها حتی با افزایش قیمت قراضه، قیمت‌های خود را حفظ خواهند کرد.

همچنین یک  توزیع کننده در بازار عنوان کرد: موجودی بسیار بالا نیست؛ اگرچه تقاضا بیشتر از اواخر دسامبر است.

علاوه بر این، یک مصرف کننده در بازار تاکید کرد: بازار میلگرد حدود 8 ماه به کار خود ادامه می‌دهد، بنابراین تاثیر وضضعیت رکودی تا سه ماهه اول سال آینده احساس نخواهد شد.

با این حال، یک خریدار میلگرد در بازار گفت: من تعجب می کنم چگونه سازندگان موفق به ساختن هر ساختمانی با کمبود نیروی کار و نرخ بهره بالا می‌شوند. در مقایسه با بازارهای پر نوسان فولاد کربنی نورد شده، قیمت انواع میلگرد را افزایش یافته، این حالی است که در سال گذشته قیمت این محصول ثبات داشته است.

براساس ارزیابی روزانه فست ‌مارکتز، شاخص قیمت میلگرد فوب کارخانه آآمریکا 45.75 دلار به ازای هر هاندریدویت (915 دلار به ازای هر تنک) گزارش شد که این نرخ نسبت به روز قبل 11.2 درصد و هفته گذشته  1.08 درصد کاهش نشان می دهد. این محصول در این مدت به ترتیب  با قیمت 51.50 و 46.25 دلار به ازای هر هاندریدویت معامله می‌شد.

در پایان یک تاجر گفت: قیمت میلگرد وارداتی به دلیل بازگشت قیمت قراضه آهنی با فشار صعودی مواجه است. البته قیمت‌های وارداتی قراضه و هزینه بالای تامین انرژی برای روزهای آینده افزایش یافته است. قیمت‌ها در ماه آوریل بالاتر از قیمت‌های امروزی خواهد بود.

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors