جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 بهمن 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تشکیل سازمان بازرگانی موازی کاری را بیشتر می‌کند

نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران می گوید: تشکیل سازمان بازرگانی، موازی کاری را بیشتر می‌کند، ضمن اینکه اصلاح مشکلات فعلی مهم‌تر از تشکیل ساختار است.

به گزارش فولادبان، عباس آرگون عضو اتاق بازرگانی تهران اظهرداشت: در چند سال اخیر هم دولت قبلی و دولت فعلی به دنبال احیای وزارت بازرگانی بودند و هم در مجلس این موضوع مطرح شد که در همه حالات تشکیل این وزارتخانه به سرانجام نرسید که در نهایت مقرر شده سازمان بازرگانی تشکیل شود. در این میان، به نظر می‌رسد سازمان بازرگانی همان کار وزارت بازرگانی را انجام خواهد داد.

نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفت: باید توجه داشت که سازمان بازرگانی موازی کاری را بیشتر می‌کند. البته این موضوع دال بر این نیست که وزارت صمت کار را بهتر انجام می‌دهد بلکه به این معناست که با تشکیل این سازمان کار بدتر می‌شود.

وی افزود: ساختار موجود اگر اصلاًح شود و بحث تصدی گری در آن کاهش یابد، می‌تواند بهره وری لازم را داشته باشد. جایگاه دولت جایگاه سیاست گذاری، نظارت و کنترل است و بحث تصدی گری را باید به بخش خصوصی بدهد.

آرگون اضافه کرد: این سازمان باید در کل کشور تشکیلات خود را داشته باشد بنابراین به نوعی فقط اسم تغییر می‌کند و سازمان بازرگانی همان وزارت بازرگانی است.

عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: تشکیل سازمان بازرگانی هم هزینه‌های جاری را افزایش می‌دهد و هم بدنه دولت را بزرگ‌تر می‌کند.

وی اظهارداشت: زمان زیادی را برای ایجاد سازمان، تعریف افراد، منفک شدن آنها از وزارت صمت و جهاد کشاورزی به این سازمان صرف کرد و نیاز به تشریفات و ساختار دارد و نکته این است که بعد از این همه کار، آیا این سازمان می‌تواند مشکلات را حل کند؟ آیا توان احصای مشکلات و رفع آنها را دارد؟

آرگون گفت: باید ببینیم مشکلات ما ناشی از ساختار و سازمان است یا ریشه در جای دیگر است. اگر مشکل در نبود سازمان است پس باید ایجاد شود اما به نظر من مشکل در جای دیگری است. باید آسیب شناسی دقیقی انجام شود و نظرات مخالفین و موافقین را شنید و به جمع بندی رسید.

وی با بیان اینکه تعدد تصمیم گیران مشکلات را بیشتر می‌کنند، اظهار کرد: سازمان بازرگانی یک سازمان مستقل و زیرمجموعه ریاست جمهوری است و به نظر من در شرایط فعلی تشکیل این سازمان ضرورت فعلی ندارد.

اصلاح مشکلات فعلی مهم‌تر از تشکیل ساختار است

آرگون افزود: قطعاً یک مشکلی در بخش بازرگانی کشور وجود دارد که دولت به دنبال تشکیل سازمان بازرگانی یا همان وزارت بازرگانی است اما نکته این است که باید ببینیم ریشه این مشکل کجاست. به نظر من مشکل سازمان نیست زیرا سازمان یک ابزار و وسیله است بلکه مشکلات مربوط به تنظیم بازار و… به سازمان برنمی گردد بلکه ریشه در جای دیگری است که آنها باید اصلاح شوند.

وی یادآور شد: آیا فکر می‌کنیم مشکلات تورم و اقتصاد کشور به ساختار این وزارتخانه مربوط می‌شود؟ دولت باید بداند ریشه مشکلات در جای دیگری است.

نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: احصای مشکلات فعلی بخش تجارت و بازار و اصلاح آنها مهم‌تر از تشکیل یک سازوکار جدید با هزینه‌های جدید است.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors